بازی

فناوری اطلاعات

May 10, 2016
11:44 سه شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77411

خشم کاربران از Call of Duty: Infinite Warfare پایان ندارد

کم‌تر از 10 روز پیش جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «ندای وظیفه» (Call of Duty) با عنوان Infinite Warfare رسما معرفی و رونمایی شد. معرفی این بازی نظرات مختلف کاربران را در پی داشت. عده‌ای از کاربران از این‌که بازی هم‌چنان سبک و سیاق دوره‌ی زمانی آینده‌ی خودش را حفظ کرده است، حسابی کلافه شده بودند. اما استودیوی بازی «اینفینیتی‌‌وارد» (Infinity Ward) که ساخت قسمت جدید از مجموعه بازی‌های Call of Duty را برعهده دارد، برای راضی کردن این دسته از کاربران هم تدبیری اندیشیده بود. نسخه‌ی باز‌سازی شده از قسمت اول از خرده مجموعه‌ی «جنگاوری نوین» که در سال 2007 برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های نسل هفتمی عرضه شده بود در کنار Infinite Warfare عرضه خواهد شد.
 
اتفاق جالب این بود که در فاصله‌ی چند روز بعد از رونمایی از Infinite Warfare، مسوولان استودیوی بازی‌سازی DICE از جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «میدان نبرد» (Battlefield) با نام Battlefield 1 رونمایی کردند. قصه‌ها و ماجراهای Battlefield 1 در جریان جنگ جهانی اول جریان دارد و سازنده‌های بازی از ریسک این‌که سبک و سیاق بازی‌شان را تغییر بدهند، اجتناب نکرده‌اند. شاید این چیزی بود که طرفداران مجموعه بازی‌های ندای وظیفه هم از سازنده‌های این سری انتظار داشتند.
 
نارضایتی اولیه در کنار معرفی Battlefield 1 که حسابی همه را تحت تاثیر قرار داده بود باعث شد تا طرفداران مجموعه‌ی ندای وظیفه دنبال راهی بگردند تا اعتراض دسته جمعی‌شان را به گوش مسوولان شرکت «اکتیویژن» (Activision) که وظیفه‌ی انتشار بازی را برعهده دارد، برسانند. در نهایت بهترین راه هم پیدا شد. این‌که کاربران ناراضی به صفحه‌ی ویدیوی رونمایی از Infinite Warfare در سایت یوتیوب بروند و با دیس‌لایک اعتراض خودشان را اعلام کنند.
 
تا همین دو روز پیش ویدیوی معرفی Infinite Warfare بیش از 450 هزار دیس‌لایک در برابر 200 هزار لایک داشت. اما انتشار همین خبر باعث شد تا کاربران دیگری به این صفحه سربزنند و اعتراض‌شان را نسبت به ساخت این بازی جدید اعلام کنند. در نتیجه در جدیدترین اخبار منتشر شده از رسیدن تعداد دیس‌لایک‌ها به رقم یک میلیون و 360 هزار خبر داده شده است. این تعداد دیس‌لایک باعث شده است تا تریلر جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های ندای وظیفه در میان تمام ویدیوهایی که در طول تاریخ منتشر شده‌اند، رتبه‌ی 5ام بیش‌ترین تعداد دیس‌لایک را در اختیار داشته باشد.
 
در نظر داشته باشید که ویدیوی ترانه‌ی «گانگنام استایل» که در حدود چهار سال پیش منتشر شد، بیش از 1.5 میلیون دیس‌لایک داشت. البته تعداد لایک‌های این ویدیو بیش از 10.8 میلیون تا بود. در نظر داشته باشید که تعداد کل بازدید این ویدیو با 2.5 میلیارد بار در شبکه‌ی اجتماعی یوتیوب مدت‌ها رکورددار بود.
 
باید دید این حجم از اعتراض کاربران در آینده منجر به عکس‌العمل مسوولان استودیوی بازی‌سازی اینفینیتی‌وارد و شرکت اکتیویژن خواهد شد یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.