اپراتورها

تلفن همراه

May 11, 2016
9:35 چهارشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77427

رایتل در کمتر از 2 سال 37 هزار شغل ایجاد کرد

مدیرعامل شرکت رایتل گفت: براساس آمار موجود میزان رضایتمندی مشترکان از خدمات رایتل به طور قابل ملاحظه‌ای رشد داشته است.
 
سید مجید صدری مدیرعامل اپراتور رایتل در نشست خبری بیان داشت: وضعیت ترافیک مصرفی رایتل در نوروز 95 نسبت به نوروز 94 دویست درصد و به نسبت نوروز 93 هزار و صد درصد رشد داشته است. همچنین وضعیت مکالمه نوروز 95 نسبت به نوروز 94، 50 درصد و نسبت به نوروز 93 نهصد درصد رشد داشته است و وضعیت پیامک نیز در نوروز 95 نسبت به نوروز 94 پنجاه درصد و نسبت به نوروز 93 هشتصد درصد رشد داشته است که همین امر نشان از رضایتمندی مشترکان از خدمات رایتل دارد.
 
او افزود: بحث مصرف ترافیک سال 94 نسبت به سال 93 دویست درصد و نسبت به سال 92 هزار و پانصد درصد رشد داشته است البته میزان مصرف ترافیک در سال 95 هم تا کنون نسبت به سال 94  دویست و پنجاه درصد دارای رشد بوده است که امیدواریم این روند تا پایان سال نیز به همین صورت ادامه داشته باشد.
 
صدری در ادامه در رابطه با بحث پوشش شبکه بیان داشت: در انتهای سال 94 نسبت به انتهای سال 93 به میزان بیش از 100 درصد و نسبت به انتهای سال 92 به میزان 250 درصد رشد داشته‌ایم و امیدواریم این روند را با سرعت بیشتری نیز ادامه دهیم.
 
او در خصوص تعداد مشترکین رایتل گفت: در سال 94 بیش از 2 میلیون نفر به مشترکین رایتل اضافه شده است و تعداد مشترکین ما در حال حاضر بیش از 50 درصد به نسبت سال 93 رشد کرده است.
 
او در ادامه بیان داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال 95 سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است و به همین منظور تمامی فعالیت‌ها را در شرکت رایتل معطوف به این موضوع کرده‌ایم و سعی بر آن داریم که بتوانیم اقدام و عمل را به معنای واقعی در همه جهات به کار گیریم. به این منظور حدود 5هزار قرارداد کلان همکاری با شرکت‌های داخلی منعقد نموده‌ایم که بسیاری از این شرکت‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان هستند و رایتل با این قراردادها عملاً به توسعه این شرکت‌ها نیز کمک کرده است.
 
او افزود: 2 درصد از تجهیزات فعال صددرصد تجهیزات غیر فعال و 48 درصد از خدمات فنی و مهندسی را از طریق پیمانکاران داخلی تامین کرده‌ایم و در حوزه مشاوره خدمات مدیریت نیز صددرصد از توان داخلی استفاده شده است.  در حال حاضر شرکت‌‌های مختلفی در حال مذاکره با ما هستند تا به عنوان شریک رایتل وارد کشور شوند. و این کار در جهت توسعه توان مالی و فنی شرکت خواهد بود.
 
صدری در ادامه گفت: ازشهریور 92 تا انتهای سال 94 بیش از 37 هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده‌ایم.
 
مدیرعامل رایتل با اشاره به بحث رومینگ بیان داشت: در سال 92 و ابتدای سال 93 با هیچ کشوری رومینگ نداشته‌ایم اما در عرض یک سال گذشته با 180 اپراتور قرارداد رومینگ بین‌الملل داشته‌ایم که این کار در کمتر از 10 ماه انجام گرفته است. البته با گروه‌های اپراتوری بزرگ نیز قراردادهایی امضا کرده‌ایم.
 
او در خصوص بحث ترابرد پذیری بیان داشت: با توجه به اینکه رومینگ حرکت بزرگی برای اپراتورها بود که با حمایت وزیر ارتباطات عملیاتی شد امیدواریم در سال 95 بجث ترابردپذیری را داشته باشیم و اعلام می‌کنم که رایتل برای این بحث آمادگی کامل دارد چرا که این اپراتور سهم خوبی را در بازار دیتای کشور دارد و امیدواریم که به عنوان عضوی از خانواده 40 میلیونی تامین اجتماعی جایگاه واقعی خود را در خانوار پیدا کنیم.
 
صدری با اشاره به اینکه در حوزه دیتای شرکت رایتل روزانه 200 ترابایت مصرف دیتا گزارش شده است گفت: امیدواریم که برنامه‌های شرکت رایتل را در جهت افزایش کیفیت پیش برده همانطور که توانستیم 98 درصد از برنامه درآمدی این شرکت را محقق کنیم.
 
او افزود: مردم به دنبال کیفیت، قیمت و سرویس‌دهی مناسب هستند و تلاش می‌کنیم تا با رعایت این سه محور اطمینان مصرف‌کنندگان را جلب کنیم.
 
مدیرعامل رایتل در پاسخ به این سوال که در بحث کف و سقف دیتا موافق است یا خیر بیان داشت: صددرصد از این بحث حمایت می کنیم و پیشنهادات خود را در سال گذشته ارائه کرده‌ایم و گویا قرار است تصمیمات جدی در این خصوص اخذ شود.
 
او تعداد مشتریان فعال رایتل را شش میلیون نفر اعلام کرد و گفت: 80 درصد مشترکین رایتل، دیتا مصرف می‌کنند.
 
او افزود: 200 میلیارد توما ن از سهام اپراتور رایتل که در بورس عرضه شد در کمتر از یک دقیقه به فروش رسید و حدود 550 شرکت در کسری از ثانیه این سهام را خریداری کردند که این مسئله موجب افتخار ماست.  
 
صدری در پاسخ به این سوال که با توجه به اعلام رگولاتوری مبنی بر بررسی طرح تجاری رایتل این طرح چیست بیان داشت: هرچند سال می‌توان درخواست بازنگری طرح تجاری را عنوان کرد که رایتل این درخواست را ارائه داده است. یکی از مسائل در این طرح تعهداتی است که برخی از آنها نیاز به بازنگری دارد اما تا نهایی شدن این بازنگری نمی‌توان جزئیات را رسانه‌ای کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.