اپراتورها

تلفن همراه

May 11, 2016
9:37 چهارشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77428

اعلام آمادگی رایتل برای آغاز ترابردپذیری

مدیرعامل رایتل در نشست خبری صبح امروز این اپراتور از اعلام آمادگی رایتل برای انجام ترابردپذیری خبر داد.
صبح امروز نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در محل شرکت خدمات ارتباطی رایتل برگزار شد.
 
سید مجید صدری مدیرعامل رایتل در این مراسم گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری سال جاری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، به همین منظور من و همکارانم در شرکت رایتل تمامی فعالیت­های خود را  معطوف به این مساله کرده­ایم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بتوانیم اقدام و عمل را به معنای واقعی در همه امورمان به کار گیریم. به این منظور حدود 5000 قرارداد کلان همکاری با شرکت‌های داخلی منعقد شده است که بسیاری از این شرکت­‌ها، دانش بنیان هستند و رایتل با این قراردادهای همکاری عملا به توسعه این شرکت­‌ها نیز کمک کرده است.
 
مدیرعامل رایتل ادامه داد: ما همچنین 12 درصد از تجهیزات فعال، 100 درصد تجهیزات غیرفعال و 48 درصد از خدمات فنی و مهندسی را از طریق پیمانکاران داخلی تامین کرده­‌ایم و در حوزه مشاوره خدمات مدیریت پیمان نیز 100 درصد از توان داخلی استفاده شده است.
 
مساله مهم دیگری که می­توان به آن اشاره کرد این است که بر اساس تعاملات و پیگیری­‌های انجام شده تاکنون در هزینه­‌های گمرکی و ترخیص حدود 500 میلیارد ریال، در هزینه­‌های مربوط به اجازه لینک­‌های ارتباطی از شرکت ارتباطات زیر ساخت حدود 100 میلیارد ریال و در هزینه­‌های تبلیغات صدا و سیما، بهره­‌های بانکی و مواردی از این دست ده­‌ها میلیارد ریال صرفه­‌جویی شده است. ضمن اینکه با سرمایه گذاران خارجی مشتاق به سرمایه­گذاری در پروژه رایتل نیز در جهت توسعه توان مالی شرکت مذاکرات و جلسات بسیار خوبی برگزار شده است.
 
وی در ادامه صحبت های خود گفت:  بر اساس آمار موجود میزان رضایت‌مندی مشترکان از خدمات رایتل  به طور قابل ملاحظه­‌ای رشد داشته است، به عنوان مثال وضعیت ترافیک مصرفی رایتل در نوروز 95 نسبت به نوروز 94، 200 درصد و به نسبت نوروز 93 ، 1100 درصد رشد داشته است. وضعیت مکالمه نوروز 95 نیز نسبت به نوروز 94، 50 درصد و نسبت به نوروز 93 رشد 900 درصدی داشته است، وضعیت پیامک نیز در نوروز 95 نسبت به نوروز 94، 50 درصد و نسبت به نوروز 93 رشد 900 درصدی داشته است.
 
همچنین خارج از بحث نوروز در مصرف ترافیک روزانه سال 94 نسبت به سال 93، 200 درصد و نسبت به سال 92، 1500 درصد رشد داشته است. البته میزان مصرف ترافیک در سال 95 هم تاکنون نسبت به سال 94، 250 درصد دارای رشد بوده است که امیدواریم این روند تا پایان سال نیز ادامه داشته باشد.
 
صدری در خصوص پوشش شبکه نیز خاطرنشان کرد: در انتهای سال 94 نسبت به انتهای سال 93 به میزان بیش از 100 درصد و نسبت به پایان سال 92 به میزان 250 درصد رشد داشته­‌ایم و امیدواریم این روند را با سرعت بیشتری  ادامه دهیم.
 
مدیرعامل شرکت رایتل اینگونه ادامه داد: در رابطه با تعداد مشترکین، در سال 94 بیش از 2 میلیون نفر به مشترکین رایتل اضافه شد و تعداد مشترکین ما در حال حاضر بیش از 50 درصد نسبت به سال 93 رشد داشته است و در مقایسه با سال 92 رشد 1500 درصدی را شاهد بودیم و امیدواریم با توجه به برنامه ریزی­‌های انجام شده و خدماتی که ارایه خواهیم داد این میزان را در پایان سال 95 به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.
 
سید مجید صدری در ادامه صحبت های خود به اهمیت اشتغال­‌زایی پرداخت و گفت یکی از مباحث بسیار مهمی که لازم است همگی در کشور به آن توجه ویژه داشته باشیم بحث اشتغال‌زایی برای جوانان است، رایتل از ابتدای فعالیت خود علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از 1200 نفر، با رویکرد تکیه بر دانش و توان داخلی، به انعقاد قراردادهای مختلف با شرکت‌ها و پیمانکاران داخلی پرداخته است و از این طریق با ایجاد اشتغال غیر مستقیم نیز برای جوانان متخصص این مرز و بوم، گامی بلند برای اعتلای میهن اسلامی برداشته است.
 
مدیرعامل رایتل ادامه داد: تاکنون بالغ بر 37 هزار فرصت شغلی توسط رایتل ایجاد شده است که این میزان نسبت به سال 92 که عددی در حدود 9 هزار نفر بود، 4 برابر رشد داشته است.
 
وی گفت: یکی از بحث های مهم پیشرو در حوزه اپراتوری بحث ترابرد پذیری است، رایتل از هنگامی که موضوع ترابردپذیری از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد کارگروه فنی ترابردپذیری را در شرکت شکل داد و امروز مفتخرم به اطلاع شما برسانم رایتل اولین اپراتوری است که امور فنی این مهم را انجام داده و آماده میزبانی از مشترکینی است که تمایل به استفاده از خدمات ارتباطی رایتل دارند.
 
وی خاطرنشان کرد: با فعال شدن ترابردپذیری مشترک می­تواند بنابر نیاز خود،  با حفظ شماره تلفن و سیم­کارت از خدمات اپراتور دیگری استفاده کند.
سید مجید صدری در ادامه صحبت های خود گفت: در شرکت رایتل طرح­‌های ویژه­ای در حال برنامه­ریزی است و امیدواریم همراه با آغاز ترابردپذیری شاهد ارایه خدمات با کیفیت و ارزان قیمت به مشترکین خود باشیم.
 
در ادامه این نشست سید مجید صدری در خصوص برقراری رومینگ رایتل گفت: سرویس رومینگ رایتل تا سال 93 فعال نبود و در سال 94 و ظرف مدت زمان یک سال رومینگ رایتل فعال و در حال حاضر با 180 اپراتور دنیا رومینگ رایتل برقرار شده است، همچنین در حال برنامه­ریزی برای ارایه سرویس دیتا به مسافران خارجی و مشترکینی که در سفرهای خارجی خود به اینترنت نیاز دارند هستیم.
صدری در خاتمه صحبت های خود گفت: سال گذشته 98 درصد برنامه ها و اهداف رایتل محقق شد و امیدواریم در سال جدید نیز با حفظ اعتماد مشترکین خود رشد چشمگیری داشته باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.