اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 11, 2016
16:29 چهارشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77441

هر دو ثانیه، سه جست‌وجو در پایگاه اطلاعات علمی ایرانداک انجام می‌شود

در پایگاه اطلاعات علمی گنج، به عنوان پربازدیدترین سامانه‎های ایرانداک در سال 94، در هر دو ثانیه سه جست‌وجو انجام شده است.
 
بر اساس گزارشهای استخراج‎شده از سامانه شُدآمد پژوهشگاه، هم‌اکنون به‌ طور میانگین روزانه بیش از  17 هزار و 200 کاربر منحصربه‌‌فرد از سامانه‌های ایرانداک بازدید می‌کنند که رکورد بی‌مانندی به‌شمار می‌رود.
بر همین اساس، پایگاه اطلاعات علمی گنج بیش از نیمی از شمار کل بازدیدکنندگان (54 درصد) روزانه سامانه‎های ایرانداک را داشته است.
 
در این پایگاه، میانگین جست‌وجوی روزانه کاربران 125 هزار و 524 مورد است و در هر دو ثانیه، سه جست‌وجو انجام می‌شود.
 
image001.png
پس از پایگاه گنج، پایگاه وب پژوهشگاه با 23 درصد، سامانه ثبت اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی با 11 درصد، و سامانه پیشینه پژوهش با 8 درصد، پر بازدیدترین سامانه‎های دیگر ایرانداک در سال گذشته بوده‌اند.
 
افزون بر این، تالار جست‌وجوی ایرانداک در سال 94 پذیرا و پاسخ‌گوی 21.000 نفر مراجعه‌کننده حضوری برای جست‌وجوی منابع علمی (میانگین روزانه 95 نفر) بوده است.
 
هم‌چنین، گروه پشتیبانی فنی سامانه‌های ایرانداک برای پاسخ‌گویی و راهنمایی کاربران در سال 1394 راه‌اندازی شد که به‌‌طور میانگین روزانه به 88 کاربر پاسخ می‌دهد و  برای درخواست‎های کاربران به‌طور میانگین روزانه بیش از 150 اقدام را به انجام می‌رساند.
 
سامانه شُدآمد پژوهشگاه از تاریخ 12 خرداد 1394 با هدف بهینه‌سازی فرایند رصد و واکاوی اطلاعات سامانه‌های برخط ایرانداک راه‌اندازی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.