اپراتورها

تلفن همراه

May 12, 2016
16:40 پنجشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77458

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه خبر داد: بازنگری در طرح تجاری رایتل

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه از درخواست برای تغییر طرح تجاری رایتل، گلایه مشترکان این اپراتور از اینترنت نسل ۲ در رومینگ ملی و منسوخ شدن تماس تصویری دقیقه‌ای ۱۶۰ تومان خبرداد. مجید صدری در پاسخ به سوالی درباره بازنگری طرح تجاری رایتل در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات گفت: طبق دستورالعمل قانونی، این اپراتور می‌تواند پس از مدتی برای بازنگری در طرح تجاری درخواست ارائه کند که هم‌اکنون این درخواست در کمیسیون تنظیم مقررات در حال بررسی است. مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه درباره جزئیات مورد درخواست رایتل برای بازنگری در طرح تجاری گفت: مواردی از جمله قیمت، نوع سرویس و تعهدات پوششی از موضوعات درخواستی است. برای مثال طبق طرح تجاری فعلی تعهداتی داشته‌ایم که باید به آنها می‌رسیدیم؛ اما نرسیدیم.
 
صدری همچنین از نارضایتی مشترکان رایتل از رومینگ دیتا خبرداد و گفت: زمانی که موافقت‌نامه رومینگ ملی موبایل توسط 3 اپراتور به امضا رسید 2 اپراتور اول و دوم مجوز نسل 3 موبایل نداشتند؛ اما اکنون که خدمات نسل 3 را ارائه می‌دهند باز هم اینترنتی که در رومینگ ملی به مشترکان رایتل ارائه می‌شود اینترنت نسل 2 است. مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه گفت: در رومینگ دیتا هزینه‌ها بدون در نظر گرفتن بسته‌ها و براساس نرخ آزاد کیلوبایت محاسبه می‌شود که نسل 2 بودن اینترنت در رومینگ باعث نارضایتی مشترکان رایتل شده است. وی ادامه داد: درخواست اصلاح این موضوع به سازمان تنظیم مقررات ارائه شده است.
 
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه درباره سرنوشت تماس تصویری موبایل اظهار کرد: مستندات مورد درخواست مرکز ملی فضای مجازی درباره تماس تصویری توسط رایتل ارائه شده و هر موقع آمادگی ارائه این سرویس وجود داشت ما نیز تبعیت خواهیم کرد. وی گفت: اما تماس تصویری بخشی از طرح تجاری رایتل بوده است و در نبود آن بر سرویس‌های ارزش‌افزوده متمرکز شده‌ایم. صدری گفت: اما امروز دیگر تماس تصویری با وجود نوع گوشی‌ها و ورود پیام‌رسان‌ها بی‌معنی شده است. برخی از گوشی‌ها امکان تماس تصویری را دارند و برخی مانند اپل از سرویس جداگانه‌ای برای این منظور برخوردار هستند. وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی با پیام‌رسان‌ها می‌توان با هزینه بسیار کمتری تماس تصویری داشت کسی دقیقه‌ای 160 تومان بابت تماس تصویری رایتل نخواهد پرداخت و خودم هم از این سرویس استفاده نخواهم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.