باندپهن

باندپهن ثابت

May 15, 2016
5:59 یکشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77487

آبونمان تلفن ثابت ۵۰۰۰ تومان می‌شود

شنیده‌ها حاکی از این است که با برقراری صلح و صفا میان دولت و مخابرات قرار است براساس پیشنهادی از سمت دولت، تعرفه آبونمان تلفن ثابت در شهرهای اصلی به پنج هزار تومان برسد.
 
کمتر از یک ماه می‌شود که اعضای جدید هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با نقش آفرینی دولت و سهام عدالت، انتخاب و حاضر شدند به شرط در دست داشتن صندلی مدیریت این شرکت، در جلسات تصمیم‌گیری آن حاضر شوند.
 
بنابراین بعد از 2.5 سال کشمکش و رفتارهای بچه‌گانه دولت و مخابرات، یک شبه شاهد ایجاد صلح و صفا میان آنها بودیم به گونه‌ای که ظاهرا هیچ مشکلی در گذشته وجود نداشت و دولت 2.5 سال یک تنه جلوی افزایش تعرفه تلفن ثابت را نگرفته بود.
 
وزارت ارتباطات که طی این سال‌ها اجازه هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای را به این شرکت نداده بود و حتی اجرای طرح همکدسازی تلفن‌های ثابت را هم به مخابرات خصوصی شده تکلیف کرد، سه رو بعد از برقراری صلح و صفا اجازه افزایش تعرفه‌ها را داد.
 
محمود واعظی –وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در اقدامی عجیب و تنها سه روز بعد از معرفی رسمی اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات به افزایش تعرفه تلفن ثابت چراغ سبز نشان داد و گفت: در ماه‌های اخیر شرکت مخابرات سرمایه‌گذاری خوب و مناسبی را در حوزه مخابراتی انجام داده و ما فکر می‌کنیم هزینه 30 ریال برای هر دقیقه مکالمه و پرداخت 500 هزار برای خرید یک خط تلفن در شرایط کنونی کم است و باید در آن تجدید نظر شود.
 
در حالیکه پیش از این نیز بارها هیات مدیره مخابرات چنین درخواستی را داشتند اما زمانیکه افراد مورد وثوق وزیر ارتباطات بر صندلی‌های هیات مدیره این شرکت تکیه زدند، با درخواست چندین و چند ساله مخابرات موافقت شد.
 
مخابرات سال گذشته سناریوهای مختلفی برای تعدیل تعرفه‌های تلفن ثابت مطرح کرده بود که گویا علاوه بر بررسی آنها، با توجه به اینکه خیال دولت از کرسی‌های تصمیم‌گیری مخابرات راحت شده، سناریوهایی هم از سمت خود دولت برای تعدیل تعرفه‌های تلفن ثابت به گوش می‌رسد.
 
شنیده می‌شود در قالب پیشنهادات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وضعیت آبونمان به شرح زیر و در صورت تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ابلاغ خواهد شد:
 
• آبونمان تلفن ثابت در شهرهای اصلی تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز و شیراز علاوه بر امکان مکالمه رایگان درون استانی ثابت به ثابت به میزان 100 دقیقه، پنج هزار تومان شود.
 
• آبونمان تلفن ثابت در سایر مراکز استان‌ها علاوه بر امکان مکالمه رایگان درون استانی ثابت به ثابت به میزان 200 دقیقه، 3500 تومان شود.
 
• آبونمان تلفن ثابت در سایر شهرها علاوه بر امکان مکالمه رایگان درون استانی ثابت به ثابت به میزان 300 دقیقه، 2500 تومان شود.
 
• آبونمان تلفن ثابت در روستاها علاوه بر امکان مکالمه رایگان درون استانی ثابت به ثابت به میزان 400 دقیقه، 1500 تومان شود.
 
با تصویب این نرخ‌ها، تعرفه مکالمات تلفن ثابت برای درون و برون استان به ترتیب همان 30 و 330 ریال باقی خواهد ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.