رگولاتوری

May 15, 2016
9:12 یکشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77501

وزیر ارتباطات: دانشکده پست و مخابرات به سلیقه یک وزیر و اشتباه واگذار شد

وزیر ارتباطات گفت: با توجه به اینکه هدف دانشکده پست و مخابرات سودآوری نبود و صرفا خدمت بود، به غلط و طبق سلیقه یک وزیر واگذار شد که شاید در آن زمان به نظر ایشان کار درستی بوده است.
 
هشتاد و هشتمین سالگرد تاسیس دانشکده پست و مخابرات صبح امروز در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات برگزار شد.
 
محمود واعظی در این مراسم با بیان اینکه هیچ کشوری توسعه پیدا نمی‌کند مگر با آموزش و تعلیم درست، اظهار کرد: وقتی این فناوری را با دیگر صنایع مقایسه می‌کنیم، رشد و تنوع در این بخش قابل مقایسه با بخش‌های دیگر نیست.
 
وزیر ارتباطات عنوان کرد: زمانیکه به این وزارتخانه آمدم تعجب کردم که دانشکده پت و مخابرات را هم‌زمان با واگذاری مخابراتف واگذار کرده‌اند در حالیکه مطابق سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی باید بخش‌های اقتصادی را واگذار کرد.
 
وی افزود: با توجه به اینکه هدف این دانشکده سودآوری نبود و صرفا خدمت بود، به غلط و طبق سلیقه یک وزیر واگذار شد که شاید در آن زمان به نظر ایشان کار درستی بوده است. با تمام احترامی که برای سلیقه‌ها قائل هستم کما اینکه ممکن است بنده در مجموعه وزارت تصمیمی بگیرم که بعدها مورد نقد شوم، اما تصمیم درستی نبود.
 
او افزود: بنابراین با تمام سختی‌هایی که وجود داشت توانستیم این دانشکده را باز گردانیم.
 
واعظی با بیان اینکه باید دانشکده پست و مخابرات را به کانون و مرجعی برای مراجعه تبدیل شود، گفت: تمامی امکاناتی که در این وزارتخانه قرار دارد در اختیار این دانشکده نیز هست.
 
وزیر ارتباطات درباره اینکه چطور این دانشکده از وزارت ارتباطات جدا شد، گفت: در مقطعی از زمان تصمیم گرفته شد تا تمامی دانشکده‌های متعلق به غیر وزارت علوم، به وزارت علوم الصاق شود. بنابراین زمان هر وزیری بوده براساس قانون بالادستی صورت گرفته است.
 
وی درباره تبدیل این دانشکده (علمی کاربردی) به دانشگاهی سراسری نیز گفت: یکی دو ماه است رئیس این دانشکده را مأمور کرده‌ایم که این کار را انجام دهد و گویا وزارت علوم خیلی سختش است تا این کار را انجام دهد؛ با این حال تمام پیگیری‌های لازم را در این باره خواهم داشت.
 
واعظی با اشاره به تماس‌های بین‌المللی این دانشکده اظهار کرد: انتظار داریم هم دانشجویان و هم اساتید این دانشکده خود را با نورآوری‌های دنیا تطبیق دهند.
 
وی با بیان اینکه تا سال گذشته اولویت کاری ما توسعه زیرساخت‌های کشور بود، اذعان کرد: اکنون به جایی رسیدیم که هرگونه نیاز و تقاضای اپراتورهای فعال در این حوزه را جوابگو هستیم و زیرساخت‌ها به اندازه لازم توسعه یافته است.
 
او افزود: اولویت امسال هم توسعه محتوا و اپلیکیشن است. تمام کشور می‌توانند در این نهضت دخیل باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.