اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 16, 2016
10:54 دوشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77538

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد: کاهش هزینه‌های زیرساختی اینترنت از 1.7 میلیارد به 9 میلیون تومان

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: به واسطه طرح جدید شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه هر لینک 10 گیگ ارتباطی از 1.7 میلیارد تومان به حدود 9 میلیون تومان کاهش یافته است.
 
جواد آذری جهرمی – مدیر عامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت – امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های ارتباطی کشور در ارتباط با پروژه مرکز تبادل ترافیک داده تهران به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص طرح‌های زیرساختی پرداخته و عنوان کرد: در دنیا یکی از راه‌های افزایش تولید ناخالص ملی بحث کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است که تجربه کشورهای مختلف گویای آن است که در این حوزه حتی می‌توان تا سهمی معادل 13 درصد تولید ناخالص ملی را به بحث ICT اختصاص داد، اما این رقم در حال حاضر در کشور ما حدود دو درصد است که این موضوع گویای پتانسیل حوزه فاوا برای فعالیت بیشتر است.
 
وی همچنین متذکر شد: به گفته مسوولان گوگل اگر این شرکت می‌توانست به بازار ایران دست یافته و کسب‌وکاری در ایران ایجاد کند در طول سال درآمدی معادل 448 میلیون دلار ایجاد می‌کرد که این رقم اکنون چهار برابر بیشتر از درآمد اپراتور سوم ارتباطی محسوب می‌شود.
 
معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر نقص خلاقیت در فعالیت‌های حوزه ICT اظهار کرد: اکنون یکی از راهکارهای حل موانعی که بر سر راه کشور قرار دارد اجرایی کردن شبکه ملی اطلاعات است. طی دو سال و نیم گذشته فعالیت‌های بسیاری در راستای عملیاتی کردن این شبکه صورت گرفته است و ما اگر قرار باشد اینترنت را در کشور توسعه دهیم نیاز به این موارد به شدت احساس می‌شده است.
 
آذری جهرمی افزود: در حوزه زنجیره قیمت سرویس‌ها نیز شرکت زیرساخت در سه حلقه انتقال، اتصال و سرویس اینترنت نقش دارد که در این میان اکنون با راه‌اندازی طرح جدید این شرکت یعنی مرکز تبادل ترافیک داده در تهران هزینه‌های این بخش برای سرویس‌های داخلی و بومی به شدت کاهش یافته و به سمت صفر میل می‌کند.
 
وی در عین حال متذکر شد: در واقع این کاهش هزینه‌ها شرایطی ایجاد می‌کند تا ارائه‌کنندگان سرویس‌های داخلی ضریب نفوذ بیشتری در بازار کشور به دست آورند.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت که کمتر از یک هفته است برای تصدی این پست انتخاب شده همچنین از اجرای فازهای بعدی این مرکز در سه استان دیگر کشور خبر داد و گفت: به دنبال افتتاح این طرح از این پس شرایطی فراهم می‌شود تا امکان دسترسی به خدمات بومی با هزینه پایین‌تر مهیا شده و کیفیت سرویس‌های داخلی نسبت به سرویس‌های خارجی ارتقاء یابد.
 
آذری جهرمی با تاکید بر این‌که اکنون با کاهش این هزینه‌ها بخش قابل توجهی از درآمدهای شرکت زیرساخت کاسته می‌شود، اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که برای جبران این درآمد در حوزه‌های بین‌الملل و ترانزیت ارزی ورود کنیم.
 
وی یکی از راهبردهای اقتصاد مقاومتی را کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی دانست و گفت: یکی از جایگزینی‌های مناسب این درآمدها، صنعت فناوری اطلاعات است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.