اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 17, 2016
13:28 سه شنبه، 28ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77556

گوگل در آستانه جریمه ۳ میلیارد یورویی

انحصارطلبی گوگل در قاره اروپا از طریق جستجوگر اینترنتی این شرکت ممکن است رقم خوردن جریمه ای ۳ میلیارد یورویی را منجر شود.
مقامات ضدانحصار در قاره اروپا قصد دارند جریمه بسیار سنگینی را در هفته های آینده برای گوگل درنظر بگیرند، زیرا معتقدند این شرکت از تسلط جستجوگر اینترنتی اش بر فضای مجازی برای عقب زدن رقبا سوء استفاده کرده است.
 
کمیسیون اروپایی در حال برنامه ریزی برای جریمه گوگل است و منابع مطلع میزان این جریمه را ۳ میلیارد یورو که معادل ۳.۴ میلیارد دلار است برآورد می کنند. بیشترین رقم جریمه اعمال شده برای یک شرکت فناوری به علت انحصارطلبی مربوط به اینتل است. اما رقم آن جریمه از ۱.۱ میلیارد دلار فراتر نرفت.
 
بر اساس این حکم که به زودی صادر می شود، گوگل حق تداوم استفاده از جستجوگر خود برای تبلیغ به نفع کالاها و خدمات خود و آسیب زدن به رقبا را نخواهد داشت. این شرکت تا به حال در برابر تغییر الگوریتم هایی که منجر به چنین تحولی شود مقاومت و سعی کرده راه حل های جایگزین ارائه دهد.
 
قرار است رقم نهایی جریمه گوگل و محدودیت های تحمیلی به آن به طور رسمی ظرف دو هفته آینده اعلام شود. حداکثر میزان جریمه ای که ممکن است به گوگل تحمیل شود ۶.۶ میلیارد یورو خواهد بود که یک دهم میزان فروش سالانه آن است، اما بعید است در عمل چنین اتفاقی بیفتد و احتمالا نصف این رقم را گوگل باید به علت انحصارطلبی تجاری خود بپردازد.
 
اصلی ترین هدف این شکایت خدمات جستجوی خرید آنلاین گوگل است که معمولا در آن خدمات رقبای گوگل به حاشیه رانده می شود. البته این شرکت به سوءاستفاده از تسلط اندروید بر بازار سیستم های عامل هم متهم شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.