تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

May 18, 2016
21:49 چهارشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77611

با Google I/O: گوگل تامین محتوی برای پلتفرم واقعیت مجازی خود را به کمپانی هایی نظیر یوبیسافت، نت فلیکس و HBO سپرده است

بعد از معرفی پلتفرم واقعیت مجازی Daydream برای موبایل های اندرویدی، کمپانی گوگل از چند دموی تجربی برای پلتفرم واقعیت مجازی جدید خود رونمایی کرده است. اهای مانتین ویو امیدوارند که در پاییز امسال، اولین موبایل های اندرویدی مجهز به سخت افزار لازم برای اجرای Daydream به بازار عرضه شوند و در کنار آنها، هدستی استاندارد، یک کنترلر و چند اپلیکیشن که برای استفاده در محیط واقعیت مجازی بهینه شده اند، در دسترس قرار گیرند. این کمپانی همچنین طی I/O 2016 از همکاری خود با برخی از کمپانی های نام آشنای صنعت فیلمسازی، تکنولوژی و گیمینگ رونمایی کرده که قرار است به تولید محتوا برای Daydream بپردازند.
برخی از این شرکا، پیشتر در پروژه هدست مقوایی Cardborad نیز با گوگل همکاری داشته اند؛ برای مثال می توان به نشریه نیویورک تایمز اشاره کرد که پیش از این اپلیکیشنی برای برای کاردبورد عرضه کرده بود. در همین حال، وال استریت ژورنال هم که در حال حاضر، محتویات ویدیویی واقعیت مجازی را در اپلیکیشن خود به کاربران ارائه می کند، از دیگر شرکای گوگل در پروژه Daydream خواهد بود.
 
مضاف بر این ها، گوگل در حال همکاری با دیگر کمپانی هایی است که فعالیت هایشان لزوما روی واقعیت مجازی متمرکز نیست، اما قادر به ارائه محتویاتی هستند که می تواند برای مخاطبان Daydream جالب باشد. سه کمپانی نت فلیکس، Hulu و HBO از جمله کمپانی هایی هستند که احتمالا به گوگل در ساخت اپلیکیشن هایی برای مشاهده فیلم ها و سریال روی صفحه نمایشی تحت در محیط واقعیت مجازی کمک خواهند کرد؛ یعنی دقیقا مشابه کاری که نت فلیکس در اپلیکیشن خود روی هدست Gear VR سامسونگ به انجام رسانده است.
 
 
MLB و NBA هم قرار است ویدیوهای ورزشی خود را به محیط واقعیت مجازی بیاورند و احتمالا می توان منتظر ارائه اپلیکیشن هایی برای مشاهده 360 درجه مسابقات ورزشی از طریق Daydream بود. آخرین شریک گوگل در زمینه محتویات ویدیویی نیز کمپانی شهیر Lionsgate خواهد بود که فعلا مشغول ساخت بازی هایی واقعیت مجازی براساس دو فیلم John Wick و Now You See Me 2 است؛ با این حال هنوز مشخص نشده که آیا این دو بازی روی Daydream هم در دسترس خواهند بود یا خیر.
 
در بخش گیمینگ، به نظر می رسد که گوگل برنامه های زیادی برای دوست داران بازی های ویدیویی دارد و استودیوی سازنده بازی EVE Online، یعنی CCP مشغول توسعه عنوان شوتری برای Daydream است که از آن در پلتفرم Gear VR، با نام EVE Gunjack Next یاد می شود. علاوه بر این، کمپانی الکترونیک آرتز هم قصد دارد ورژنی واقعیت مجازی از بازی موبایلی Need For Speed: No Limits را در دسترس مخاطبان قرار دهد.
 
به صورت خلاصه، گوگل با چند شرکت دیگر مانند استودیوی Minority (سازنده عنوان Time Machine VR)، استودیوی Turbo Button (که ساخت Adventure Time روی تمام هدست های واقعیت مجازی فعلی را برعهده داشته) و توسعه دهنده ژاپنی Climax Entertainment در تولید بازی های ویدیوی همکاری خواهد داشت.
 
 
در همین حال، گوگل از همکاری خود با شرکای دیگری نیز رونمایی کرده که البته مشخص نیست دقیقا چه اهدافی را دنبال خواهند کرد. یکی از این شرکا، کمپانی فرانسوی یوبیسافت است که در حال حاضر توسعه بازی هیجان انگیز Eagle Flight برای هدست آکیلس ریفت را برعهده دارد. استودیوی کوچک Otherside Entertainment هم ظاهرا قرار است نسخه واقعیت مجازی بازی مورد انتظار System Shock 3 را برای Daydream گوگل توسعه دهد.
 
با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی تا عرضه اولین اسمارت فون های سازگار با Daydream مانده است، باید مدت قابل توجهی برای ارائه جزییات تکمیلی درباره این اپلیکیشن ها منتظر بمانیم. در حال حاضر اگرچه گوگل، لاین-آپ بسیار مناسبی از اپلیکیشن ها را برای پلتفرم واقعیت مجازی جدید خود معرفی کرده، اما هنوز جای اپلیکیشن هایی کاربردی مانند اپ نقاشی Tilt Brush که توسط خود گوگل توسعه یافت و روی هدست HTC Vive عرضه شد، خالی است.در مجموع انتظار می رود که طی ماه های آتی، گوگل از بازی ها و اپلیکیشن های کاربردی بیشتری برای پلتفرم واقعیت مجازی جدید خود رونمایی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.