اپراتورها

بازار سرمایه

رگولاتوری

May 19, 2016
12:15 پنجشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77616

عضو هیئت مدیره مخابرات: خواهان افزایش حق اتصال تلفن ثابت به 250هزار تومان هستیم

عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران جزئیات پیشنهاد مخابرات و یا افزایش نرخ‌های مخابراتی را که به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه شده است، تشریح کرد.
 
لطیف وصلی عصر امروز چهارشنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت تعرفه پیشنهادی مخابرات برای افزایش نرخ های مخابراتی گفت: تصویب تعرفه های مخابراتی در اختیار شخص وزیر ارتباطات نیست و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید نظر نهایی را در این زمینه بدهد و وزیر ارتباطات یکی از اعضای این کمیسیون است.
 
وی افزود: پیشنهاد هیات مدیره جدید مخابرات این است که هزینه یک خط تلفن ثابت به جای ۵۰ هزار تومان که هم اکنون از خریداران دریافت می شود، ۲۵۰ هزار تومان تایید شود.
 
وصلی با بیان اینکه هزینه اتصال یک خط تلفن بیش از یک میلیون تومان است، اضافه کرد: با عادلانه کردن حق اتصال تلفن ثابت در این بخش باید از ضرر مخابرات جلوگیری کرد.
 
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه بر اساس برآوردهایی که از سوی مراجع غیر از مخابرات انجام شده است، هزینه اتصال هر خط تلفن با توجه به منطقه اتصال بین ۸۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هزینه در بردارد، تصریح کرد: عدد ۵۰ هزار تومان برای یک خط تلفن امکان توسعه را به مخابرات نمی دهد.
 
وی با اشاره به پیشنهاد هیات مدیره در مورد افزایش نرخ های مخابراتی نیز گفت: ما پیشنهاد افزایش هزینه مکالمات را نداریم بلکه در بسته پیشنهادی ما حتی میزان مکالمه رایگان نیز در نظر گرفته شده است، اما به جای آن افزایش آبونمان هر خط تلفن را پیشنهاد داده ایم، به این معنی که برای مثال چنانچه آبونمان یک خط که هزار تومان باشد، حدود یک هزار و ۲۰۰ تومان هزینه مکالمه رایگان داخل استانی را به مشترک بدهیم.
 
وصلی تاکید کرد: هزینه آبونمان پیشنهادی به صورت ماهانه بوده و در قبض مشترک به صورت دوره ای هر دو ماه یکبار محاسبه می‌شود، برای مثال اگر آبونمان ۶ هزار تومان در نظر گرفته شود، مشترک باید در یک دوره ۱۲ هزار تومان هزینه آبونمان تلفن پرداخت کند.
 
وصلی با اشاره به اینکه پیشنهاد هیات مدیره مخابرات، افزایش آبونمان هر خط تلفن ثابت از ۳ هزار تومان تا ۶ هزار تومان بر اساس منطقه مشترک است، اظهار کرد: این آبونمان در روستاها، شهرها، مراکز استان و کلانشهرها متفاوت خواهد بود.
 
عضو هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پیشنهاد هیات مدیره جدید مخابرات بر اساس بررسی های قبلی است که توسط مخابرات انجام شده و هم اکنون نیز توانسته ایم نظر مثبت وزیر ارتباطات را جلب کنیم و در نهایت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات باید نظر نهایی را در مورد این پیشنهاد بدهد.
 
وی با اشاره به اینکه این کمیسیون هر هفته در این زمینه جلسه دارد، ادامه داد: همچنین بر اساس این دو پیشنهاد که به صورت توأمان در یک بسته پیشنهادی ارائه شده است، مخابرات باید سالانه ۵۰۰ هزار خط تلفن ثابت در کشور دایر کند.
 
به گزارش مهر، سهامداران عمده شرکت مخابرات ایران در این مجمع با اختصاص ۳۰ درصد سود خود به طرح های توسعه ای و تبدیل کردن به افزایش سرمایه این شرکت موافقت کردند.
 
سهامداران عمده مخابرات را شرکت توسعه اعتماد مبین با ۵۰ درصد سهم، دولت و سهام عدالت هر کدام با ۲۰ درصد سهم تشکیل می دهند.
 
در این مجمع همچنین با تقسیم ۴۵ تومان سود به ازای هر سهم موافقت شد و پاداش حق حضور اعضای هیات مدیره در جلسات این شرکت ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.