تلفن همراه

گوشی

May 20, 2016
17:59 جمعه، 31ام اردیبهشتماه 1395
کد خبر: 77627

هند، مقصد بعدی مدیرعامل اپل

ممکن است فروش گوشی‌های هوشمند در آمریکا، اروپا و سایر بازارهای دیگر کند شده باشد اما در هند، چشم‌انداز فروش یک میلیارد دستگاه جدید وجود دارد و عجیب نیست که مدیرعامل شرکت اپل اولین سفرش را به این کشور ترتیب داده است.
بنا به تحقیقات در پنج سال آینده یک میلیارد گوشی هوشمند به فروش می‌رسد. از آنجایی که بازار چین بیشتر اشباع می‌شود و مردم در سراسر جهان کمتر گوشی خود را ارتقا می‌دهند، اپل، سامسونگ و سایر فروشندگان مشتاق هستند به بازار متوسط هند روی آورند که پیش‌بینی شده در سال 2020 به 200 میلیون افزایش یابند.
 
نشانه‌هایی از این رشد انفجار در مصرف در سه ماهه اول سال جاری پدید آمد، هنگامی که اپل گزارش داد در شرایطی که فروش آیفون در سطح جهانی برای اولین بار کاهش یافته، فروشش در هند 56 درصد رشد داشته است.
 
اپل قصد دارد که اولین فروشگاه خرده‌فروشی خود را در این کشور باز کند. فرصتی عظیم برای هر بازیکن در زنجیره ارزش تلفن همراه وجود دارد، در شرایطی که دومین بازار بزرگ حجیم هنوز هم در حال رشد است، در حالی که تقاضا گوشی‌های هوشمند در بقیه جهان کاهش یافته است. یکی از مدیران تحقیقاتی در گزارش خود می‌نویسد: هند، چین بعدی است.
 
اپل زنجیره‌ای از 33 مغازه در چین دارد که یک چهارم درآمد این شرکت را در سه ماهه قبل شامل شده است. سفر کوک به هند پس از سفر او به چین برای مذاکرات است در حالی که اپل یک میلیاد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.
 
یکی از موانع پیش روی اپل در هند، قیمت است. مصرف‌کنندگان در هند حاضر نیستند برای گجت‌های بازار هزینه آن‌چنانی صرف کنند. در حالی که مقرون به صرفه ترین گوشی هوشمند اپل، آیفون SE است که از 399 دلار شروع می‌شود، پیش‌بینی شده که متوسط قیمت فروش گوشی در هند از 135 دلار در سال 2014 به 102 دلار در سال 2018 برسد که کمتر از نصف میانگین جهانی است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.