رگولاتوری

May 23, 2016
13:30 دوشنبه، 3ام خردادماه 1395
کد خبر: 77655

معاون وزیر ارتباطات اعلام کرد: کاهش شکایات مردمی از تشعشعات

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کاهش شکایات مردمی نسبت به تشعشعات مخابراتی و افزایش فعالیتهای این سازمان در راستای به حداقل رساندن آن خبر داد.
 
علی اصغر عمیدیان از افزایش فعالیت این سازمان در حوزه مهار تشعشعات خبر داد و گفت: تشعشعات آنتن های BTS در کشور، پایین تراز حد استاندارد است.
 
معاون وزیر و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، درخصوص گزارش عملکرد بررسی تشعشعات در سال 1394 گفت: با توجه به نتایج اندازه گیری های انجام شده و اعلام نظر دفتر امور حفاظت در برابر اشعه سازمان انرژی اتمی ایران در سال جاری، هیچ موردی مبنی بر غیر استاندارد بودن حدود پرتوگیری آنتن های فعال مخابراتی در سطح کشور گزارش نشده و نتایج تمامی اندازه گیری ها پایین تر از حد مجاز بوده اند.
 
وی ادامه داد: با وجود نتایج اندازه گیری ها و کمتر از حد مجاز بودن تشعشعات آنتن ها، در 61 مورد بررسی سایت BTS، نتایج به دست آمده نسبت به نتایج اندازه گیری دیگر سایت ها بالاتر بود که با هماهنگی اپراتورهای مربوطه موضوع جهت بهینه کردن شرایط دکل مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
 
عمیدیان ادامه داد: با توجه به لزوم یکسان بودن تشعشعات همه آنتن ها، اقدامات لازم برای این 61 مورد دکل صورت گرفته و به شکل مقتضی بهینه سازی لازم و رسیدن به میزان سایر موارد صورت گرفت.
 
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه آمار شکایات دریافتی این معاونت در حوزه تشعشعات از ابتدای سال تاکنون 247 مورد بوده است گفت: این آمارها نتیجه راه اندازی سامانه ثبت شکایات مردمی 195 در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات برای طرح شکایات و درخواستهای مشترکان و کاربران در زمینه های مختلف خدمات ارتباطی و مخابراتی است.
 
وی افزود: مقایسه میزان شکایت سالهای 1393 و 1394 نشان می دهد که تعداد شکایات مردمی علی رغم افزایش کاربران، مشترکان و همچنین میزان خدمات قابل ارایه به آنها، کاهش یافته است که دسترسی آسان مردم به منظور طرح شکایات، اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های جمعی، پاسخگویی به موقع و صادقانه به متقاضیان و به دنبال آن افزایش اعتماد عمومی به نتایج ارائه شده است.
 
عمیدیان در همین زمینه با بیان کاهش 37 درصدی شکایات مردمی در حوزه تشعشعات خاطرنشان کرد:‌ مطابق آمار ثبت شده، شکایت از شرکتهای خدمات ارتباطی و اپراتورها و سایر شکایات حوزه تشعشعات بررسی و به همه آنها پاسخگویی لازم ارایه شد.
 
معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: به منظور نظارت هر چه بهتر بر تشعشعات آنتن ها و فرهنگ سازی در این خصوص، علاوه بر موارد از قبیل شناسنامه دار کردن دکل ها، خرید، نصب، راه اندازی و پشتیبانی شبکه های میدان امواج الکترومغناطیسی و اندازه گیری ماهانه و مداوم میزان تشعشعات تا حد مجاز آن در 10 نقطه از کلان شهرهای کشور در دستور کار این سازمان قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.