فناوری اطلاعات

May 24, 2016
9:52 سه شنبه، 4ام خردادماه 1395
کد خبر: 77661

جزییات سرمایه‌گذاری‌های Salesforce برای حضور در عرصه یادگیری ماشینی

شرکت Salesforce جزییات مربوط به خرید جدید خود در حوزه یادگیری ماشینی را منتشر کرد و توضیح داد با توجه به اینکه یکی از بزرگترین ارایه‌دهندگان نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) محسوب می‌شود، چگونه از قابلیت‌های هوش مصنوعی (AI) بهره می‌برد.
 
بر اساس فرم موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، این شرکت در آپریل امسال ۳۲.۸ میلیون دلار پرداخت کرد تا استارت‌آپ MetaMind فعال در زمینه هوش مصنوعی را خریداری کند. خبرگزاری Business Insider نیز در این زمینه توضیح داد ۳۱.۲ میلیون دلار از رقم مذکور قابل توجیه است و مابقی این مبلغ بیش از ارزش شرکت مذکور به آنها پرداخت می‌شود.
 
شرکت Salesforce همچنین اعلام کرد ۴۱.۶ میلیون دلار دیگر را نیز برای خرید دو شرکت دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند که از جمله آنها می‌توان به استارت‌آپ PredictionIO فعال در حوزه یادگیری ماشینی اشاره کرد.
 
این خریدها در فصل گذشته در حالی انجام شد که Salesforce چندین سرمایه‌گذاری دیگر را هم در عرصه یادگیری ماشینی انجام داده بود که از جمله آنها می‌توان به خرید شرکت‌های MinHash و TempoAI اشاره کرد.
 
«مارک بنیوف» مدیرعامل Salesforce در آخرین کنفرانس این شرکت برای اعلام نتایج مالی فصلی اعلام کرد هوش مصنوعی هدف بعدی Salesforce محسوب می شود و بازار مربوط به این حوزه به میزان قابل ملاحظه در حال رشد است.
 
نوامبر گذشته بنیوف بر این مسئله تاکید کرد که شرکت او قصد ندارد فقط روی یک فناوری تمرکز داشته باشد و در عوض فناوری‌های مختلف را توسعه می‌دهد تا بهترین تجربه کاربری را در اختیار مشتریان خود بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.