تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 24, 2016
11:47 سه شنبه، 4ام خردادماه 1395
کد خبر: 77667

شرکت پست دوباره در لیست واگذاری‌ها قرار گرفت

در حالیکه قرار بود شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از لیست واگذاری‌های خارج شود و وزیر ارتباطات هم نوید آن را داده بود اما این شرکت باز هم در لیست واگذاری‌های سال ۹۵ قرار گرفت.
 
شرکت پست جمهوری اسلامی ایران تا پیش از روی کار آمدن دولت کنونی در لیست واگذاری‌های گروه دو قرار داشت اما سال 93 رویکرد دیگری در ارتباط با این شرکت دولتی مطرح شد.
 
دولت صراحتا اعلام کرد که این شرکت باید به گروه سوم منتقل شود تا بحث واگذاری آن به بخش خصوصی برای همیشه منتفی گردد. استدلال دستگاه اجرایی بر این است که برخی امور پایه‌ای پست بایستی حاکمیتی بماند تا تمام اقشار جامعه امکان دسترسی به خدمات پستی را داشته باشند.
 
طبق اساسنامه جدید این شرکت، پست شرکتی دولتی خواهد بود که به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تغییر نام می‌دهد و با صلاحدید دولت و وجود متقاضی، بازیگران دیگری می‌توانند به عنوان بخش خصوصی در کنار پست دولتی رقابت کنند.
 
محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- هم اردیبهشت ماه سال جاری در دیدار با کارکنان اداره کل پست آذربایجان شرقی اعلام کرد: به‌جایی رسیده‌ایم که با تأیید شورای نگهبان، شرکت پست برای همیشه دولتی خواهد ماند و می‌توان برای آینده روی آن حساب باز کرد.
 
وی عنوان کرد: بزرگترین سرمایه این شرکت نیروی انسانی آن است و باید بیش از گذشته به آن توجه شود.
 
او با اشاره به اینکه آنچه در این دولت پایه‌گذاری شده است به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود، گفت: بر اساس ماده 85 اساسنامه شرکت پست، دولتی خواهد ماند.
 
واعظی با بیان اینکه دولت طرفدار خصوصی‌سازی است، تصریح کرد: هیأت‌هایی را به کشورهای مختلف اعزام کردیم و نتیجه این بود که در اغلب کشورهای پیشرفته که اکثر بخش‌ها در دست بخش خصوصی است، پست دولتی بوده تا اوراق بهادار و امانت مردم دست یک مجموعه مطمئن باشد.
 
علی‌رغم تمامی این موارد، باز هم در فهرست بنگاه‌های مشمول واگذاری سال 95 سازمان خصوصی‌سازی، در زیر گروه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عنوان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.