اپلیکیشن

تلفن همراه

May 25, 2016
10:13 چهارشنبه، 5ام خردادماه 1395
کد خبر: 77680

تلاش اپل جهت ساختن رقیبی برای «اکو» و حضور «سیری» در اپلیکیشن های شخص ثالث

وب سایت «The Information» امروز گزارش جالبی منتشر کرده و خبر می دهد که اپل، تصمیم دارد در آینده نزدیک امکان استفاده از دستیار مجازی خود ملقب به «سیری» را در اپلیکیشن های شخص ثالث ممکن کند.
 
اینگونه که منبع مورد اشاره خبر می دهد، پس از سال ها اختلاف نظر در میان مدیران شرکت ساکن کوپرتینو در خصوص نحوه استفاده از سیری، اپل بالاخره آماده می شود تا به اپلیکیشن های شخص ثالث اجازه دسترسی مستقیم به سیری را بدهد.
 
از سوی دیگر، Information می گوید که اپل در حال توسعه یک محصول مشابه با اسپیکر اکو از آمازون است؛ همان دستگاهی که چند روز پیش گوگل در کنفرانس I/O، نسخه ای دقیقاً مشابه با آن را تحت عنوان «Google Home» معرفی کرد. گویا دستگاه در حال توسعه از سوی اپل که به بلندگو و میکروفون مجهز است، می تواند موسیقی را برای کاربران با دستور صوتی آنها پخش کرده، سرتیتر خبرها را قرائت کند و وظایفی از این دست را انجام دهد. طبیعتاً این محصول نیز به «سیری» مجهز خواهد بود.
 
اما در این گزارش، نکته مهم تر از رقیبی که این شرکت برای اکو در نظر گرفته، اجازه اپل برای بهره گیری اپلیکیشن های شخص ثالث و توسعه دهندگان آنها از سیری است چرا که اپل که تا کنون تلاش بسیاری داشته تا پلتفرم های خود را بسته نگه دارد، اما حالا و به علت شدت یافتن رقابت میان دستیارهای صوتی، مجبور به انجام چنین کاری شده است.
 
در این بین، اپل تصمیم دارد به زودی یک کیت توسعه نرم افزاری (SDK) را در اختیار توسعه دهندگان نرم افزار قرار دهد تا کار ادغام اپلیکیشن هایشان را با سیری آغاز کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.