اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 1, 2016
19:58 چهارشنبه، 12ام خردادماه 1395
کد خبر: 77811

پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای گیلان به بهره‌برداری رسید

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستای بازان از توابع شهر رشت، پوشش اینترنت پرسرعت هزار و ۱۸۴ روستا در استان گیلان به بهره‌برداری رسید.
محمود واعظی در مراسم افتتاح این پروژه گفت: هدفگذاری وزارت ارتباطات پوشش اینترنت پرسرعت در تمامی روستاهای کشور است.
وی افزود: هدف ما از ایجاد این امکان این است که از طریق اینترنت تسهیلات و امکانات را به روستاها برده و رفت و آمد ساکنان روستا به شهر کم شده و نیازمندیهای ساکنان روستا در همانجا مرتفع شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام اینکه امیدواریم بستر لازم فراهم شود که وزارتخانه‌ها ابزار الکترونیک را در روستاها فراهم کنند، تصریح کرد: وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش می‌توانند با استفاده از بستر ایجاد شده موضوع سلامت الکترونیک و آموزش الکترونیک را در روستاها عملیاتی کنند.
 
واعظی با بیان اینکه امروز با راه‌اندازی دولت الکترونیک روستاها مانند شهرها می‌توانند از امکانات شهری استفاده کنند، بیان کرد: اعتقاد دارم امکانات را از شهر به روستاها ببریم تا هیچ روستائی به شهر نیازمند نباشد.
 
براساس این گزارش توسعه پهنای باند دیتای اپراتورها در مرکز رشت به ظرفیت ۳۰ گیگابایت در ثانیه و بندرانزلی به ظرفیت ۱ گیگابایت در ثانیه، توسعه ظرفیت شبکه انتقال در مراکز آستارا- بندرانزلی- لاهیجان – لوشان- رشت- تالش و رامسر به ظرفیت E۱ ۱۵۳۲۱۶، ایجاد مسیر پشتیبان ارتباطات ملی در مسیر مراکز رشت- بابل ۱، رشت- بابل ۲- رشت- تبریز ۲، توسعه و تکمیل زیرساخت برق در مراکز آستارا- رشت- بندرانزلی- لوشان- تالش و لاهیجان، توسعه شبکه ملی فیبرنوری آماده بهره‌برداری استان در مسیرهای رشت- لوشان- قزوین به طول ۹۲ کیلومتر و رشت- آستانه به طول ۳۶ کیلومتر، توسعه بخشی transport در بیش از ۱۱۰ نقطه، توسعه شبکه نسل سوم تلفن همراه به تعداد ۱۰۳ ایستگاه، توسعه شبکه نسل چهارم تلفن همراه در ۵ ایستگاه، افتتاح پروژه‌های توسعه بخشی RNC و BSC در ۳ نقطه، افتتاح و توسعـه مراکز خدمـات مشتـرکان ایرانسل در شهرهای رشت- بندرانزلی- آستارا- لاهیجان- فومن و لنگرود- راه‌اندازی و توسعه شبکه ۳ در شهرهای رشت- چابکسر- رودسر- ماسال- منجیل- املش- لنگرود- لاهیجان- سیاهکل- کیاشهر- بندرانزلی- فومن- اسالم- آستانه- آستارا- فومن- تالش- کلاچای- خمام- خشکبیجار- کوچصفهان- لوندویل- لشت نشاء- رحیم آباد- رضوانشهر- رستم‌آباد- رودبار- سنگر- شلمان و صومعه‌سرا- راه‌اندازی و توسعه شبکه نسل ۴ در شهرهای رشت- چمخاله- فومن- کیاشهر- منجیل- ماسوله- رودسر- بندرانزلی- لنگرود- لاهیجان و صومعه‌سرا، احداث و راه‌اندازی سایت BTS نسل سوم تلفن همراه در ۴ ایستگاه از پروژه‌های دیگری بود که در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان گیلان به بهره‌برداری رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.