اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 3, 2016
8:52 جمعه، 14ام خردادماه 1395
کد خبر: 77830

موشکافی رتبه 238 “پارسی‌جو” در ایران

"پارسی‌جو" به عنوان یکی از موتورهای جست‌وجوی ایرانی، مخاطبان خاص خود را دارد و اگرچه هنوز نتوانسته سهم موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل را در ایران بگیرد و ظاهرا چنین قصدی هم ندارد، به نظر می‌رسد در ماه‌های اخیر افزایش بازدیدکننده داشته و در رتبه 238 قرار گرفته است.
 
با توجه به اطلاعات موجود در سایت الکسا که وب‌سایتی برای نمایش و احراز رتبه بازدید وب‌سایت‌های اینترنتی است، "پارسی‌جو" با صعود 1053 پله‌ای در میان سایر وب‌سایت‌ها در سه ماه گذشته، در رتبه 10 هزار و 712 جهانی قرار دارد و البته رتبه آن در ایران 238 است.
 
با توجه به اینکه وب‌سایت "پارسی‌جو" یک جویشگر بومی است، 99.4 درصد کاربران آن در ایران قرار دارند و با توجه به آمار الکسا، با افزایش 10 درصدی در طول سه ماه گذشته، هر بازدیدکننده به طور متوسط روزانه 10.20 صفحه از این سایت را بازدید می‌کند و همچنین روزانه زمانی متوسط 13 دقیقه در آن صرف می‌شود که افزایش 18 درصدی نسبت به سه ماه گذشته داشته است.
 
 
3.10 درصد از بازدیدکننده‌های این سایت از موتور جست‌وجو وارد آن می‌شوند که نسبت به سه ماه گذشته 47 درصد کاهش داشته است. بیشترین کلمات کلیدی مورد استفاده در این موتور جست‌وجو ترجمه، مترجم و ترجمه گوگل بوده و همچنین سایت‌هایی که پیش از پارسی‌جو توسط افراد بازدید شده‌اند به ترتیب گوگل، ورزش 3، دیجی‌کالا، یاهو و الکسا هستند.
 
بیش‌ترین زیردامنه‌هایی از پارسی‌جو که مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد به ترتیب parsijoo.ir با 76.14 درصد کاربران، khabar.parsijoo.ir با 42.32 درصد کاربران، translate.parsijoo.ir با 17.09 درصد کاربران، mail.parsijoo.ir با 13.97 درصد کاربران و ava.parsijoo.ir با 7.51 درصد کاربران است.
 
پارسی‌جو با داشتن سرعتی متوسط، در مدت 1.496 ثانیه لود می‌شود و 59 درصد سایت‌ها دیگر از آن کندتر هستند.
 
کاربران در پارسی‌جو دسته‌بندی‌های مختلفی دارند. درباره اینکه مخاطبان این سایت چه میزان شباهت با مخاطبان جمعیت اینترنتی عمومی دارند، می‌توان گفت تقریبا اغلب کاربران این سایت مرد هستند و درواقع مردان سهمی بیشتر از میانگین اینترنت را دارند، بازدیدکنندگان زن نیز سهمی کمتر از میانگین را به خود اختصاص می‌دهند.
 
درباره تحصیلات مخاطبان پارسی‌جو، کسانی که به دانشگاه نرفته‌اند، برخی از کلاس‌های دانشگاهی را گذرانده‌اند و کسانی که فارغ‌التحصیل دانشگاهی هستند، سهمی کمتر از میانگین مصرف دارند و افراد دانشگاهی بالاتر از متوسط مصرف عمومی اینترنت از این سایت بازدید می‌کنند.
 
 
همچنین در خصوص محل استفاد از پاسی‌جو، افرادی که در مدرسه از آن استفاده می‌کنند کمتر از میانگین هستند در حالی کاربران از منزل شخصی و محل کار کمی بیشتر از میانگین مصرف میانگین اینترنت به این سایت وارد می‌شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.