رسانه‌های اجتماعی

June 3, 2016
14:00 جمعه، 14ام خردادماه 1395
کد خبر: 77836

فیسبوک به زودی به کار اپلیکیشن Notify خاتمه می دهد

فیسبوک امروز اعلام کرده که به زودی به کار اپلیکیشن Notify که هفت ماه بیشتر از عمر آن نمی گذرد، خاتمه خواهد داد. نوتیفای اپلیکیشنی است که اخبار مهم از رسانه های محبوب شما را به شکل اعلان های آنی (Push Notifications) برایتان ارسال می کند. تا الان بیش از 70 رسانه معتبر از جمله سی ان ان، بلومبرگ و Vox Media با فیسبوک در تأمین اخبار نوتیفای همکاری کرده اند.
 
با این وجود، فیسبوک تصمیم گرفته تا به کار نوتیفای خاتمه بخشیده و از تکنولوژی به کار رفته در آن در سایر محصولات خود استفاده نماید. از میان تمام این محصولات، فیسبوک مسنجر کاندیدای اصلی دریافت قابلیت های نوتیفای است، چرا که همین الان هم در این اپ پیام رسان شاهد قابلیت آزمایشی انتشار اخبار به وسیله چت بات ها هستیم.
 
تیم فیسبوک با انتشار بیانیه ای در مورد این تصمیم خود اعلام کرده که با نوتیفای، به خوبی شیوه ارسال به موقع نوتیفیکیشن ها برای آگاه سازی کاربران از جدیدترین خبرها را آموخته و حالا قصد دارد تا با پیاده سازی همین تجربیات در اپ مسنجر، آن را در اختیار طیف گسترده تری از کاربران خود قرار بدهد. بدیهی است که از این روش ناشران خبر نیز می توانند به تعداد مخاطبین و دنبال کنندگان خود اضافه کنند.
 
یکی از دلایل مهم تعطیلی نوتیفای، استقبال بسیار ضعیف کاربران از آن بوده است. با وجود نوتیفیکیشن هایی که روزانه ما را در خود غرق می کنند، کدام کاربری حاضر می شود که اپلیکیشنی مستقل را برای دریافت نوتیفیکیشن هایی اضافی در موبایل خود نصب کند؟ به همین دلیل و دلایل دیگر بود که این پروژه فیسبوک بسیار زودتر از دیگر پروژه های این کمپانی با شکست مواجه شد.
 
البته اگر فیسبوک بتواند قابلیت ها و تکنولوژی نوتیفای را به خوبی در چت بات های مسنجر پیاده سازی کند، به همگان اثبات خواهد کرد که تلاش هایش ابدا بیهوده نبوده اند. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که فیسبوک در آینده چه اندیشه هایی برای بقای تکنولوژی نوتیفای و ظهور مجدد آن در قالبی تازه در سر می پروراند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.