فناوری‌های پوشیدنی

گجت

لبه تکنولوژی

June 4, 2016
16:34 شنبه، 15ام خردادماه 1395
کد خبر: 77849

سال 2021 میلادی 28 میلیارد دستگاه اینترنتی در جهان استفاده می‌شود

شرکت اریکسون که از بزرگترین توسعه‌دهندگان زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی در جهان محسوب می‌شود، گزارش سالانه خود با نام Ericsson Mobility را منتشر کرد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این گزارش اعلام شد پایان سال 2021 میلادی بیش از 16 میلیارد دستگاه الکترونیکی به خانواده اینترنت اشیا (IoT) می‌پیوندند و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در بخشی از این گزارش گفته شد که میزان استفاده از داده‌های موبایلی برای تماشای تصاویر ویدیویی در گوشی‌های هوشمند توسط جوانان در نقاط مختلف جهان طی 15 گذشته رشد 127 درصدی را تجربه کرده است.

در آخرین نسخه از این گزارش اعلام شد که اینترنت اشیا و به عبارت دیگر تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت تا سال 2018 میلادی از تعداد گوشی‌های هوشمند موجود در بازار جهانی بیشتر می‌شود.

بین سال‌های 2015 تا 2021 میلادی تعداد دستگاه‌ها متصل به سیستم IoT میانگین رشد سالانه 23 درصدی را تجربه می‌کند و در بین آنها دستگاه‌های اینترنت اشیا با قابلیت حمل بیشترین رشد را خواهند داشت.

در مجموع طی سال 2021 میلادی 28 میلیارد دستگاه الکترونیکی در سراسر جهان به اینترنت متصل خواهند بود که از بین آنها 16 میلیارد دستگاه را محصولات مرتبط با اینترنت اشیا تشکیل می‌دهند.

اروپای غربی قطب اینترنت اشیا در جهان محسوب می‌شود و پیش‌بینی شده است رشد استفاده از دستگاه‌های مرتبط با این عرصه در منطقه اروپای شرقی در سال 2021 میلادی به 400 درصد برسد. کارشناسان همچنین می‌گویند از سال 2020 که نسل پنجم خدمات مخابراتی و ارتباطی موسوم به 5G روی کار می‌آید، اینترنت اشیا بیش از هر زمان دیگر اهمیت پیدا می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.