اپراتورها

تلفن همراه

June 8, 2016
8:00 چهارشنبه، 19ام خردادماه 1395
کد خبر: 77898

۵۰۰ هزار مشترک ظرف دو ماه سیم‌کارت خود را استعلام کردند

با گذشت نزدیک به دو ماه از راه‌اندازی درگاه اینترنتی استعلام سیم‌کارت، تاکنون حدود نیم میلیون مشترک از این طریق سابقه ارتباطی خود را کسب کرده‌اند.
 
سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکان تلفن سیار به نام اشخاص از نیمه فروردین ماه سال جاری به صورت آنلاین روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس mobilecount.cra.ir راه‌اندازی شد.
 
تمامی مشترکان تلفن همراه می‌توانند با مراجعه به این آدرس از تعداد سیم‌‌کارت‌هائی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند.
 
مشترکان تلفن همراه هر کدام از اپراتورها باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در این سامانه وارد کنند.
 
پس از ثبت اطلاعات درخواستی در سامانه، پیامکی برای آنها ارسال می‌شود که تعداد سیم‌کارت‌های ثبت شده با کد ملی متقاضی در هر اپراتور تلفن همراه در این پیامک درج شده است.
 
این دسته از مشترکان برای پیگیری وضعیت سیم‌کارت‌های ثبت شده به نام‌شان باید به دفاتر امور مشترکان اپراتور مورد نظر مراجعه کرده و تقاضای رسیدگی را تسلیم کنند.
 
در این صورت اگر ثبت‌نام سیم‌کارتی بدون درخواست متقاضی صورت گرفته باشد، نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام خواهد شد.
 
کلیه مشترکان همراه که حداقل یک سیم‌کارت به نام‌شان در سامانه اپراتورهای موبایل به همراه کد ملی صحیح‌شان ثبت شده باشد، می‌توانند در این سامانه با علامت زدن دو چک باکس‌، از تعداد خطوطی که به نامشان در هریک از اپراتورهای مذکور ثبت شده، مطلع شوند.
 
با توجه به اینکه حدود دو ماه از بهره‌برداری و اعلام آغاز به کار این سامانه می‌گذرد اما تا حال حاضر حدود نیم میلیون مشترک، سیم‌کارت خود را از این طریق استعلام کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.