اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 18, 2016
13:59 شنبه، 29ام خردادماه 1395
کد خبر: 77993

عضو کمیسیون اینترنت نظام صنفی رایانه‌ای تهران خبر داد: نرخ اینترنت نامحدود اصلاح می‌شود/ برچیده شدن بساط دامپینگ در خدمات نامحدود

عضو کمیسیون اینترنت نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به ادامه تغییرات تعرفه اینترنت در کشور از تعیین تعرفه اینترنت نامحدود و اصلاح تعرفه گذاری فعلی توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.
علی توسلی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین تعرفه اینترنت نامحدود را در دستور کار دارد، زیرا هم اکنون تعرفه اینترنت نامحدود در ایران گران است و باید ارزان‌تر شود.
 
نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: برداشت از اینترنت نامحدود در ایران «هر چه خواستی دانلود کن» است. در حالی که در اغلب مدل های جهانی و در کشورهای اروپایی و آمریکایی اینترنت نامحدود برای مثال سرویس 100 گیگ ماهانه با سرعت 20 مگ است.
 
وی با بیان اینکه در نبود تعرفه مشخص درباره اینترنت نامحدود شاهد دامپینگ مخابرات در این بخش هستیم، توضیح داد: در گذشته شرکت مخابرات برای رقابت با سایر ارائه‌دهندگان اینترنت اقدام به ارائه خدمات اینترنت نامحدود با قیمت ارزان‌تر کرد، در حالی که ارائه این سرویس برای مخابرات نیز سودآور نبود.
 
توسلی توضیح داد: شرکت مخابرات اینترنت نامحدود با سرعت 256 کیلوبیت بر ثانیه را با قیمت 15 هزار تومان عرضه کرد، در حالی که سرویس 256 نامحدود تنها برای شرکت اینترنتی حدود 35 هزار تومان تمام می‌شود.
 
نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: این در حالی است که سود ناخالص شرکت‌های اینترنتی روی سرویس بیش از 20 درصد نیست و برای مثال سرویس که 25 هزار تومان فروخته می‌شود، حداقل 21 هزار تومان برای شرکت تمام شده است.
 
وی درباره روش کسب سود شرکت های اینترنتی، ادامه داد: پس از جذب مشترک سودآوری شرکت در فروش حجم است و چون همه کاربران همزمان با هم از شبکه استفاده نمی‌کنند، از محل فروش حجم به تعداد کاربران بیشتر می‌تواند حاشیه سود خود را افزایش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.