تلفن همراه

گوشی

June 21, 2016
21:00 سه شنبه، 1ام تیرماه 1395
کد خبر: 78032

افتتاح دومین مرکز تحقیقاتی در حوزه ریاضیات توسط غول مخابراتی چین

غول مخابراتی چین هواوی، در طول چهارمین روز نوآوری اروپایی خود، از افتتاح یک مرکز تحقیقات در حوزه ریاضی در فرانسه به‌منظور بهره‌برداری از ظرفیت غنی و تجربه علمی در این زمینه جهت ایجاد یک اکوسیستم دانشگاهی پررونق متمرکز بر توسعه ICT، خبر داده است.
 
استاد و محقق ریاضی Mérouane Debbah، این مرکز را مدیریت می نماید که هدفش ارائه پاسخهایی به چالش‌های فنّاورانه جهانی می باشد. به گزارش نشریه الکترونیک ترند، این شرکت در مصاحبه مطبوعاتی عنوان داشت که محدودیت قانون مور۱ را به چالش واداشته و در توسعه تخیل انسان در باب آنچه اینترنت می تواند به ارمغان آورد کمک خواهد نمود.
 
جدای از این موضوع، این مرکز همکاری نزدیکی با آکادمی فرانسه خواهد داشت، که هدفش ایجاد یک اکوسیستم دانشگاهی پررونق متمرکز بر توسعه ICT است؛ همچنین تمرکز این مرکز بر الگوریتمهای ریاضی خواهد بود تا پیشرفتهای ICT را هدایت نماید.
 
به گفته مائورون دیبا “مرکز جدید توجه خود را معطوف به تحقیقات روی الگوریتمهای ریاضی خواهد نمود، جدای از این، هواوی به دنبال ایجاد مشارکت نزدیک با کالج‌ها و دانشگاه‌ها می باشد.”
 
 
اخیراً، ۸۰ محقق که درجه دکتری یا مدارک بالاتر دارند به‌عنوان بخشی از محققان به این مرکز تحقیقاتی ملحق شده‌اند. سازمان تحقیقاتی جدید در Boulogne-Billancourt باهدف ترکیب تخصص تحقیقاتی ریاضی فرانسه و قابلیت‌های هواوی در اعمال تحقیقات در تجارت فعالیت می کند، که استعداد و فناوری های فرانسه را در بخش ICT جهانی به همراه خواهد داشت؛ علاوه بر این، هواوی۱۰تا ۱۵% از درآمد سالیانه خود را هرساله روی تحقیق و توسعه (R&D) سرمایه‌گذاری می‌کند.
 
اولین مرکز تحقیقات ریاضی در روسیه قرار دارد. ریاضیدانان روس، پیشرفت انقلابی در الگوریتم‌های سیستمهای ۲G و ۳G داشته و هم اکنون درحال‌توسعه‌ محصولات رقابتی­ تر، سبک­تر و کوچک­تر هستند؛ هواوی تاکنون ۱۶ مرکز تحقیقاتی را در سرتاسر جهان ایجاد نموده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.