تلفن همراه

گوشی

June 22, 2016
18:45 چهارشنبه، 2ام تیرماه 1395
کد خبر: 78059

اپل با ترامپ قهر کرد

ترامپ شرکت اپل را از حملات لفظی و ادعاهای خود بی‌نصیب نگذاشت. این جمهوری‌خواه ۶٩ساله تهدید کرده که چنانچه به ریاست‌جمهوری برسد، اجازه نخواهد داد که اپل محصولاتش را در خارج از ایالات متحده آمریکا تولید کند. او گفته بود: «ما اپل را مجبور خواهیم کرد که آن کامپیوتر لعنتی‌اش (…) را در همین کشور بسازد». این حملات ترامپ زمانی شدت بیشتری یافت که تیم کوک، رئیس شرکت اپل با اف‌بی‌آی بر سر شکستن قفل آیفون یکی از تروریست‌های احتمالی، وارد دعوایی حقوقی شده بود. ترامپ در همان زمان آتش‌بیار معرکه شد و گفت: «باید تا زمانی که اپل پسورد این موبایل را نداده است، آن را تحریم کنیم».
 
ترامپ در حالی از تحریم اپل می‌گفت که می‌دانست این شرکت اصولا به پسوردهای خریدارانش دسترسی ندارد. اما موضوع این جنگ و دعوا تنها بر سر مسائلی مانند حفظ اطلاعات محرمانه و شخصی یا مقابله با خطر تروریسم نیست. کوک، رئیس اپل در جریان دیدار اخیرش از کشور هندوستان به‌صراحت علیه سخنان جنجالی ترامپ درباره ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک ایالات متحده آمریکا موضع گرفت اما با وجود همه این موضع‌گیری‌ها باز هم به شخص ترامپ حمله‌ای نکرد و تنها گفت قدرت شرکت تحت ریاست او و شرکت‌های مشابه آن، در همین گستردگی و تنوع طیف کاربران و مشتریان نهفته است.
 
رفتارهای ترامپ در مقابل اپل باعث شد مدیران این غول فناوری اپل رسما اعلام کنند در همایش جمهوری‌خواهان در روزهای ١٨ تا ٢١ جولای در Quicken Loans Arena مشارکت نخواهد کرد و به این ترتیب قهر رسمی با دونالد ترامپ کلید خورد تا روابط آنها تیره‌تر شود. به گزارش خبرآنلاین، امسال اپل با دونالد ترامپ «چشم‌تو‌چشم» نشده‌اند اما پس از ماجرای امتناع اپل از بازکردن قفل آیفون ‌۵s ضارب سن‌برناردینو و دستور ترامپ مبنی بر بایکوت‌کردن محصولات اپل، کلاه آنها بدجور در هم ‌رفته و بعید است روابط آنها عادی شود. به همین دلیل سایت پولیتیکو به نقل از منابع آگاه اعلام کرد اپل در همایش بزرگ جمهوری‌خواهان شرکت نخواهد کرد. طبق سنت، اپل یا محصولات خود یا پول نقد را به‌صورت مشارکت داوطلبانه در چنین کمپین‌های سیاسی‌ای هزینه می‌کرده اما امسال به دلیل موضع‌گیری‌های ترامپ درباره اقلیت‌ها، مهاجران و زنان و نیز داستان قفل آیفون ترجیح داده است به ترامپ نشان دهد که با او قهر است.
 
موضع‌گیری دیگر ترامپ درباره اینکه اپل باید محصولات خود را داخل آمریکا و نه دیگر کشورها تولید کند، بر پیچیدگی روابطشان تأثیر گذاشته است. در همایش مذکور قرار است گوگل مسئول هزینه‌های استریمینگ و برادکستینگ، فیس‌بوک مسئول هزینه‌های سالن و مایکروسافت نیز پشتیبان عرضه تبلت و محیط ذخیره‌سازی کلود باشد اما خبری از سیستم‌های اپل نخواهد بود و دونالد ترامپ که به عقیده بسیاری از آمریکایی‌های سنتی رئیس‌جمهور آینده آمریکاست، باید بدون اپل همایش خود را برگزار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.