اپراتورها

تحلیل بازار

تلفن همراه

لبه تکنولوژی

June 24, 2016
14:27 جمعه، 4ام تیرماه 1395
کد خبر: 78104

فقط 54 درصد کاربران با راه‌اندازی شبکه 5G موافقند

شما بر اساس موقعیت جغرافیایی که در آن سکونت دارید از خدمات مخابراتی بهره‌مند می‌شوید. ولی در مجموع می‌توان گفت از هم‌اکنون زمان زیادی باقی نمانده است تا بتوانید نسل پنجم سرویس‌های ارتباطی که با نام 5G شناخته می‌شود را در اختیار بگیرید.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اگرچه استانداردسازی نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی هنوز به اتمام نرسیده است، با این وجود گفته می‌شود که این شبکه می‌تواند امکان دسترسی به اینترنت با سرعت 100 گیگابیت در ثانیه با تاخیر یک میلی‌ثانیه را فراهم کند.

بر این اساس می‌تواند به صورت تئوری تعریف کرد که در شبکه 5G در هر ثانیه 1.2 گیگابایت اطلاعات بارگذاری می‌شود و به عبارت دیگر یک فیلم سینمایی با کیفیت 4 هزار پیکسل می‌تواند در عرض یک ثانیه به صورت کامل دانلود شود.

کارشناسان بر این اساس یک نظرسنجی جهانی را انجام دادند تا دریابند لزوم دسترسی به شبکه اینترنتی با سرعت مذکور چقدر از نظر کاربران لازم و ضروری به نظر می‌رسد. در حال حاضر کاربران جهانی مبتنی بر شبکه مخابراتی 4G می‌توانند با سرعت 150 مگابیت در ثانیه به اینترنت دسترسی داشته باشند تا به عبارت دیگر به طور میانگین در هر ثانیه 19 مگابایت اطلاعات دانلود شود.

نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان معادل 54 درصد اعلام کردند که به شبکه مخابراتی 5G با این سرعت نیاز دارند. زیرا در آینده نزدیک دنیای واقعیت مجازی تصاویر با کیفیت 12 هزار پیکسل را ارایه می‌دهد.

در این میان 28 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی توضیح دادند به شرطی این شبکه برای آنها مفید خواهد بود که در قالب یک سرویس عمومی و عادی در اختیار آنها قرار بگیرد و هزینه استفاده از آن زیاد نباشد.

همچنین 18 درصد کاربران اظهار داشتند که تمایلی به استفاده از این شبکه مخابرتی ندارند و فناوری 4G LTE تمام نیازهای آنها را برآورده می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.