رگولاتوری

June 25, 2016
18:41 شنبه، 5ام تیرماه 1395
کد خبر: 78109

٢ اپیزود از وزارت ارتباطات

نمای بیرونی، وزارت ارتباطات، مراسم افطار
     مراسم افطار با حضور فعالان بخش خصوصی برگزار می شود. میزبان این مراسم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و در راس آنها، محمود واعظی، سکان دار وزارت است. پس از مراسم، تعداد خبرنگاری که دعوت شده بودند، دور وزیر حلقه زده تا نظر وزیر را درباره دو موضوع افزایش قیمت خرید تلفن ثابت و کاهش قیمت اینترنت جویا شوند. قیمت خرید خط تلفن ثابت چهار برابر شده- یعنی ۵٠ هزار تومان را باید ٢٠٠ هزار تومان خرید- بماند که مخابرات از این قیمت ناراضی بوده و مدعی است باید قیمت خط ٢۵٠ هزار تومان شود. از طرفی قیمت اینترنت ١٨ تا ٣٠ درصد نیز کاهش یافته است. نکته قابل توجه، پاسخی است که وزیر ارتباطات به این دو پرسش داده و هر دو را به نحوی به هم ربط داده است. او گفته اگرچه ما نرخ تلفن ثابت را افزایش داده ایم، اما رعایت حال مردم را نیز کرده ایم و نرخ های اینترنت را کاهش داده ایم تا در مجموع این تغییرات تعرفه ای در سبد خانوار تاثیر زیادی نداشته باشد!
 
سوال اینجاست ارتباط افزایش قیمت خرید خط تلفن ثابت با کاهش قیمت اینترنت در چیست؟ البته آقای وزیر این را نیز گفته اند که متقاضیان می توانند مبلغ صد هزار تومان را در ابتدای خرید خط بپردازند و مابقی را در اقساط ٣۶ماهه. البته ایشان به این موضوع اشاره نکردند اگر افرادی همان صد هزار تومان را برای پرداخت در مرحله ثبت نام نداشته باشند، باید چه کنند. شاید می شد از همان ابتدا مبنای مبلغ دریافتی را همان ۵٠ هزار تومان در نظر گرفت و مابقی را به صورت اقساط بلندمدت دریافت کرد؛ یا اینکه می شد این پول به عنوان ودیعه های حذف شده، بازمی گشت تا مردم امید به بازگشت پول حذف شده خودشان می داشتند و اینکه مخالف صددرصدی افزایش هزینه های ارتباطی، اینک مدافع افزایش شدید قیمت های تلفن شد؛ «معلوم نشد که چون شد این کار».
    
نمای درونی، سالن کنفرانس روابط عمومی
     به یاد دارم در زمان آغاز به کار آقای واعظی و نیز مسئولان جدید روابط عمومی وزارت ارتباطات، دو، سه جلسه ای با اصحاب رسانه برگزار شد برای بررسی عملکرد، پیشنهاد و انتقاد که چه شود و چه شود و چه شود تا اطلاع رسانی بهبود یابد یا مجموعه وزارت عملکرد بهتری داشته باشد یا بتوان با همکاری و همفکری مسیر درست را تشخیص داده و چه و چه و چه… می گفتند آمده ایم کاستی های دولت گذشته در حوزه ارتباط با رسانه و اطلاع رسانی و… را برطرف کنیم و می خواهیم چه بکنیم تا چنان شود.
 
     گفتند ما توبه می کنیم از آنچه در گذشته بر رسانه روا داشته اند، بنابراین مسئولان را چنین وامی داریم تا دیگر آن نشود. اما ابتدای کار گویای آن بود که راه به چنین سرانجامی می رسد که اینک مجموعه وزارت ارتباطات فکر می کند یا تشخیص داده برای حضور خبرنگاران در برنامه ها، گزینشی کار کند. اما شاید دلایل خاص خود را داشته باشند که باید شنید و نمی توان یک طرفه به قضاوت نشست. باری… منتظر پاسخ می مانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.