سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 1, 2016
21:56 جمعه، 11ام تیرماه 1395
کد خبر: 78180

باز هم گرانی دلار بازار را به دردسر انداخت

رشد ناگهانی قیمت دلار آزاد که سه شنبه گذشته شاهد آن بودیم، خبر داغ در بازار کامپیوتر هفته گذشته است.
 
براساس بررسی های صورت گرفته از بازار کامپیوتر و دیجیتال مشخص شد که اگرچه بازار این کالاها در مقابل تغییرات قیمت دلار آزاد واکنشی از خود نشان نداده است، اما رشد 20 تا 25 تومانی قیمت دلار و رسیدن نرخ دلار آزاد به رقم 3500 و در برخی ساعات روز به رقم 3005 تومان موجب شد فعالان بازار برای تغییر قیمت کالاها در بازار اقدام کنند.
 
به این ترتیب در روزهای سه شنبه و چهارشنبه قیمت کالاهای کامپیوتری و دیجیتال حدود 5 تا 10 درصد در بازار افزایش یافت.محمد بقایی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر در این زمینه می گوید: اگرچه بازار مشتری ندارد و تغییر قیمت هم نتیجه منفی بر میزان تقاضا از بازار دارد، اما زمانی که نرخ دلار حدود 20 تا 25 تومان افزایش می یابد، خودداری از تغییر قیمت به نوعی ایجاد این انتظار از فروشنده است که در هر شرایطی قیمت را پایین نگه دارد.
 
به گفته این فعال بازار، نمی توان به این دلیل که بازار مشتری ندارد و در مقابل نوسانات ارزی بی توجه است، قیمت ها را تغییر نداد؛ چرا که در شرایط فعلی خریداران انتظارات زیادی در رابطه با کاهش شدید قیمت از فعالان بازار دارند و حالا خودداری از افزایش قیمت به بهانه جذب مشتری می تواند به ضرر بازار کامپیوتر تمام شود.
 
یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر هم با تایید این موضوع که قیمت ها در بازار افزایش یافته است، می گوید: البته برخی از کسبه قیمت ها را تغییر نداده اند و تصور می کنند با این اقدام مشتری را به بازار جذب کنند، اما این اقدام موجب بروز چنددستگی قیمت در بازار و درنهایت بی اعتمادی بیشتر خریداران به بازار شده است.
به گفته کارشناسان، بروز چنین اتفاقاتی به شدت برای بازار خطرناک است و در این موقعیت فعالان بازار باید تصمیم درستی اتخاذ کنند؛ زیرا هر تصمیم اشتباه به ضرر بازار تمام می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.