فناوری اطلاعات

July 4, 2016
12:23 دوشنبه، 14ام تیرماه 1395
کد خبر: 78197

المپیک 2016 ریو به صورت واقعیت مجازی قابل دیدن خواهد بود

رقابت‌های المپیک ریو 2016 نزدیک است و یکی از جذاب‌ترین بخش‌های رقابت‌های ورزشی، تماشای آنها به صورت دسته جمعی در مکان‌های مختلفی همچون سینماها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها یا مهمانی‌های شبانه است. اما اگر همیشه به فکر بیشتر لذت بردن از تماشای این رقابت‌های ورزشی بوده‌اید، مسئولان برگزاری المپیک 2016 برای شما خبرهای خوشی دارند. شبکه NBC قرار است برخی از رقابت‌های حساس المپیک امسال را به کمک فناوری واقعیت مجازی پخش کند. با تک شات همراه باشید.
 
تماشای رقابت‌های ورزشی با استفاده از فناوری واقعیت مجازی خبر بسیار هیجان انگیزی است، اما خبر بد این است که این محتوای واقعیت مجازی تنها به برند سامسونگ محدود خواهد بود و کاربران باید برای تماشای رقابت‌ها در دنیای واقعیت مجازی از هدست واقعیت مجازی Gear VR سامسونگ یا اسمارت فون‌های سازگار با این فناوری از سری گلکسی این شرکت استفاده کنند. علاوه بر این کاربران به یک اشتراک تلویزیونی نیز نیاز خواهند داشت.
 
به گفته NBC، انتظار می‌رود که کاربران بتوانند بیش از 85 ساعت از رقابت‌های المپیک امسال را به صورت واقعیت مجازی تماشا کنند و این اتفاق برای اولین بار در طول تاریخ رقابت‌های ورزشی المپیک رخ خواهد داد.
 
مراسم افتتاحیه و اختتامیه، برخی از رقابت های بسکتبال، ژیمناستیک، والیبال ساحلی، بوکس، دو و میدانی، غواصی و شمشیربازی مردان از طریق بخش جدید و خاصی در اپلیکیشن NBC Sports به صورت واقعیت مجازی پخش خواهد شد.
 
نهاد مسئول پخش بازی‌های المپیک که مسئول تامین خوراک خبری NBC است، پیش از این اعلام کرده بود که برخی از بازی‌ها را هم به صورت واقعیت مجازی و هم با کیفیت بسیار بالای 8K فیلمبرداری خواهد کرد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که شرکت سامسونگ که از فعالیت در عرصه واقعیت مجازی بسیار راضی است، در حال کار بر روی نسخه‌ای خاص و مخصوص المپیک از گوشی گلکسی اس 7 اج خود است.
 چندی پیش هم خواندیم که دولت کره جنوبی قصد دارد در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 که در بازه 9 تا 25 فوریه 2018 در شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می‌شود، از ترجمه خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی به هفت زبان مختلف استفاده کند. کره جنوبی هم چنین قصد دارد برخی از بازی‌های اصلی المپیک را به صورت واقعیت مجازی 360 درجه فیلمبرداری کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.