بازی

فناوری اطلاعات

July 15, 2016
16:47 جمعه، 25ام تیرماه 1395
کد خبر: 78322

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خبر داد: تصویب «رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای» در شورای فرهنگ عمومی کشور

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از مصوب شدن «رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای» در ششصد و شصت و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و آن را گامی مهم در راستای فرهنگ‌سازی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای برشمرد.
 
حسن کریمی قدوسی گفت: از ماه‌ها پیش با دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور تعامل را شروع کردیم تا بتوانیم نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها را در این شورا مصوب کنیم که خوشبختانه شاهد تعامل بسیار خوب این شورا به‌خصوص دکتر شاهمرادی رییس این شورا و همکاران‌شان بودیم.
 
کریمی قدوسی نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها (ESRA) را به‌سان قانونی دانست که نیاز به کمک دارد و گفت: رده‌بندی سنی بازی‌ها وظیفه‌ی فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای است که نمی‌گذارد یک بازی رایانه‌ای بدون درج رده‌بندی به بازار عرضه شود. اما برای فرهنگ‌سازی و جا افتادن این رده‌بندی نیاز است تا سازمان‌هایی همچون صدا و سیما و شهرداری پای کار بیایند و کمک کنند.
 
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به تصویب این آیین‌نامه در شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: با ابلاغ این مصوبه سازمان‌هایی که نقش مستقیمی در فرهنگ دارند، از جمله سازمان صدا و سیما و شهرداری موظف خواهند شد تا نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای اقدام‌های عملی انجام داده و با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای همکاری کنند.
 
وی تاکید کرد: رعایت نکردن گروه سنی مناسب در خرید بازی‌های رایانه‌ای‌ باعث می‌شود کاربران این بازی‌ها دچار برخی از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی شوند که راه‌حل آن استفاده از رده‌بندی سنی بازی‌ها است.
 
حسن کریمی قدوسی با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری نسبت به ولنگاری فرهنگی افزود: تصویب این آیین‌نامه گام مثبتی در جهت فرهنگ‌سازی و رواج استفاده از رده‌بندی سنی بازی‌ها خواهد بود و مطمئنا در صورت آگاهی خانواده‌ها و استفاده صحیح از رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای، مخاطرات این رسانه به شدت کاسته می‌شود.
 
لازم به یادآوری است آیین‌نامه رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای، روز گذشته مورخ 22 تیر ماه در شورای فرهنگ عمومی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید و براساس آن خط مش و چارچوب‌های فعالیت نظام ESRA طبق دغدغه‌های فرهنگی کشور مشخص شد.
 
گام نهایی این آیین‌نامه، مصوب شدن آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود تا نظام رده‌بندی سنی بازی‌ها از لحاظ قانونی به تکامل برسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.