بازی

فناوری اطلاعات

July 25, 2016
20:35 دوشنبه، 4ام مردادماه 1395
کد خبر: 78509

«شتاب در شهر 2» رونمایی شد

طراح بازی «شتاب در شهر 2» در آیین رونمایی از این بازی گفت: تمام ابزارهای مورد استفاده برای ساخت این عنوان، تولید تیم سازنده و با دانش فنی بومی بوده است.
 
رونمایی از بازی رایانه‌ای «شتاب در شهر۲» روز گذشته با حمایت بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای در فرهنگسرای سرو برگزار شد.
 
طراح بازی «شتاب در شهر۲» صحبت‌های خود را با تعریف خاطره‌ای از نحوه‌ی بازی‌ساز شدن‌اش آغاز کرد و گفت: استودیو بازی‌سازی آروین تک، بیش از 15 سال است که به صورت انحصاری به طراحی و تولید بازی ماشین‌سواری می‌پردازد. با اینکه بسیاری از بازی‌سازان چنین روندی را اشتباه می‌دانند اما ما با این اتحاد رویه، حالا به یک تیم متبحر در زمینه ساخت این ژانر تبدیل شده‌ایم.
 
این بازی‌ساز جوان ادامه داد: علاوه‌بر کیفیت بازی درباره «شتاب در شهر ۲» موتور طراحی و تمام ابزارهای لازم برای ساخت این بازی تولید خود ما و با دانش بومی است و به همین دلیل مراحل تولید این بازی نزدیک به پنج سال طول کشید. برای این بازی از هیچ موتور بازی‌ساز خارجی استفاده نکرده‌ایم.
 
احمدی افزود: «شتاب در شهر ۲» در واقع ادامه‌ای بر یک سری بازی است که از ابتدا هدف‌مان از طراحی آن تولید یک بازی صرف نبود. ما از ابتدا می‌خواستیم یک برند در سبک ماشین‌سواری تولید کنیم و به مرور آن را بهتر و بهتر کنیم. همانند سری بازی‌های خارجی Need for Speed که تاکنون عناوین بسیاری از آن منتشر شده و به مرور تکامل یافته است.
 
حسین احمدی تیم خود را یک توسعه‌دهنده صنعت بازی‌سازی کشور دانست و تشریح کرد: یکی از دلایلی که به سراغ موتورهای آماده بازی‌سازی نرفتیم و سال‌ها سختی را به جان خریدیم این بود که ما خودمان را صرفا بازی‌ساز نمی‌دانیم، بلکه ما خودمان را توسعه‌دهنده صنعت بازی در ایران می‌دانیم.
 
وی در ادامه درباره ویژگی‌های شتاب در شهر ۲ گفت: این بازی یک بازی بسیار پیچیده و بزرگ است. روی جزئیات این بازی بسیار کار کرده‌ایم و این جزئیات صرفا محدود به گرافیک بازی نیست و در موارد دیگری مانند بازی‌نامه، طراحی داستان یا موسیقی تلاش بسیاری برای بالا بردن کیفیت بازی داشته‌ایم.
 
احمدی در مورد ویژگی‌های فنی بازی افزود: کار بسیار زیادی روی فیزیک بازی انجام شده است به‌طوری که تغییراتی که مخاطب روی خودرو ایجاد می‌کند در روند بازی تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال اگر ارتفاع ماشین افزایش یابد، مخاطب خواهد دید که در پرش‌ها یا دست‌اندازها دیگر کف خودرو به زمین برخورد نمی‌کند.
 
این بازی‌ساز با اشاره به نبود «داستان» در بازی‌های قبلی از این مجموعه گفت: «شتاب در شهر ۲» داستانی بسیار غنی دارد و شاهد حضور تعداد زیادی شخصیت در بازی هستیم که برای هر یک به صورت حرفه‌ای صداگذاری انجام شده است. مضاف بر این ۲۳ ماشین ایرانی و خارجی برای این بازی طراحی شده و مساحت شهر هم در حدود ۷۰ کیلومتر مربع است که علاوه‌بر فضای خیابانی داخل شهر از شمال به مناطق جنگلی و از جنوب به مناطق بیابانی و کوهستانی می‌رسد.
 
طراح بازی «شتاب در شهر ۲» در جمع‌بندی ویژگی‌های این بازی گفت: محیط‌های بازی از جنگلی تا کویری تنوع دارد که همین باعث می‌شود تا مخاطب از بازی خسته نشود. مطمئن باشید در این بازی با یک مسیر خطی مواجه نیستید و در مراحل مختلف به واسطه برخی جزئیات غافلگیر خواهید شد.
 
در ادامه مراسم فرهادی ناشر بازی «شتاب در شهر ۲» گفت: با سابقه ۱۵ سال فعالیت در حوزه نشر نرم‌افزار نزدیک به سه سال است که به صورت تخصصی وارد میدان عرضه بازی‌های رایانه‌ای شده‌ایم. با همین سابقه می‌گویم پتانسیل بالایی برای تولید بازی‌های رایانه‌ای داریم. جوانانی داریم که واقعا قابلیت تولید بازی‌های قابل رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند.
 
«شتاب در شهر 2»، ده مرداد در سراسر ایران
 
فرهادی ادامه داد: از نظر بنده همین بازی‌ «شتاب در شهر ۲» کاملا قابل رقابت با نمونه‌های خارجی مانند «نید فور اسپید» است و این در حالی است که نمونه خارجی با بودجه‌های میلیون دلاری تولید می‌شود اما بازی شتاب در شهر 2 با رقمی بسیار بسیار کمتر ساخته شده است. مطمئن هستم اگر حمایت‌ها از صنعت بازی‌سازی افزایش یابد، می‌توانیم به سرعت با بازی‌سازان خارجی رقابت کنیم.
 
وی افزود: در حال حاضر با هزار فروشگاه عرضه بازی و نرم‌افزار در سراسر کشور در ارتباطیم و از دهم مرداد ماه توزیع سراسری بازی «شتاب در شهر ۲» کلید خواهد خورد. درخواست ما این است که با توجه به قیمت پایینی که برای بازی در نظر گرفته‌ایم، طرفداران نسخه اصلی را خریداری کنند و اجازه ندهند این بازی کپی شود.
 
این ناشر بازی‌های رایانه‌ای‌ در پایان گفت: از همه رسانه‌ها می‌خواهم کمی بیشتر به بازی‌سازان ایرانی توجه داشته باشند چراکه این جوانان بازی‌ساز تلاش‌های بسیاری دارند که دیده نمی‌شود و به همین دلیل است که در حق بازی ایرانی همواره ظلم می‌شود.
 
در ادامه این مراسم محمود صیدانلو رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در سخنان کوتاهی بر حمایت از بازی‌های مرتبط با رانندگی و ماشین‌سواری تأکید کرد و اعلام کرد فدراسیون متبوعش آماده مشارکت و حمایت مالی از بازی‌هایی از این دست را دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.