سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

July 27, 2016
9:56 چهارشنبه، 6ام مردادماه 1395
کد خبر: 78556

شرکت‌های ایرانی برای حضور در سبیت محدودیتی ندارند

نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از تفاهمات مثبت بین سازمان و مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان خبر داد و همچنین نماینده رسمی سبیت آلمان اعلام کرد محدودیتی برای حضور شرکت‌های ایرانی در سبیت وجود ندارد.
 
در این کنفرانس خبری که روز گذشته پنجم مرداد با حضور نائب رئیس و دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، مدیر کل نمایشگاه سبیت آلمان و نماینده رسمی سبیت در کشور و همچنین با حضور انبوه خبرنگاران حوزه ICT برگزار شد، بر لزوم حضور قدرتمند شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان تاکید شد.
 
معرفی توانمندی صنعت ICT ایران در جهان
 
در ابتدای کنفرانس، باقر بحری، نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و مسئول کمیسیون نمایشگاه‌ها، از آغاز مذاکرات سازمان به منظور معرفی شایسته توانمندی شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان تحت یک پاویون قدرتمند خبر داد.
 
بحری با اشاره به تفاهم مثبت سازمان و مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان طی روزهای گذشته گفت:  پس از جلسات مشترکی که با حضور رئیس و مدیرکل سبیت و نماینده رسمی‌اش در ایران برگزار کردیم، هم اکنون در حال پیگیری و انعقاد موافقت‌نامه‌ای در این زمینه هستیم تا  بتوانیم در سال 2017 شاهد حضور بهتر شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در نمایشگاه سبیت آلمان باشیم.
 
بحری با تاکید بر اینکه سازمان به دنبال تامین منافع اعضا در نمایشگاه سبیت است، ادامه داد: ما در تلاشیم تا منافع شرکت‌های ICT ایرانی را در سبیت شناسایی کنیم و قطعا در این مسیر فقط به دنبال جذب تخفیف برای حضور شرکت‌ها نیستیم؛ بلکه هدف سازمان حفظ منافع صنف دراین نمایشگاه بین‌المللی است.
 
نائب رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درخصوص مذاکرات صورت گرفته برای حضور پاویون ایران در نمایشگاه سبیت گفت: صحبت‌های مقدماتی سازمان در چند بخش حضورپ اویون و استارتاپ‌های ایرانی و یا  متقاضیانی است که می‌خواهند به صورت جداگانه در این نمایشگاه شرکت کنند.
 
بحری در این زمینه افزود: تلاش سازمان این است که امکانات و تسهیلاتی را برای شرکت‌کنندگان ایرانی در سبیت از طریق این مذاکرات کسب کند. در این رابطه سازمان بیش از آنکه بخواهد به جذب تخفیف‌های معمول بسنده کند، به دنبال همراهی و مشارکت با سبیت است.
 
او با تاکید بر اینکه هدف سازمان از مذاکرات سبیت، ایجاد همکاری‌های اقتصادی میان صنعت ICT ایران و سایر کشورهاست، ادامه داد: تلاش می‌کنیم درفضای پس از تحریم شرکت‌های ایرانی بتوانند بیشتر از گذشته با شرکت‌های بین‌المللی در نمایشگاه ارتباط تجاری برقرارکنند.
 
مسئول کمیسیون نمایشگاه‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای با بیان اینکه سازمان مصرانه به دنبال برقراری ثبات حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی است، گفت: قطعا دراین مسیر علاوه بر سازمان، هر نهاد دیگری بتواند آبروی ایران را در جهت تامین اهداف صنعت  ICT کشور در نمایشگاهی همچون سبیت حفظ کند، سازمان استقبال خواهد کرد.
 
سبیت؛ آماده حضور شرکت‌های توانمند و استارتاپ‌های ICT ایرانی
 
در بخش دوم این کنفرانس مطبوعاتی، مارتینا لوبن، مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان ضمن اظهار خرسندی از دیدار و تفاهم با مدیران سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و همچنین مدیران ارشد شرکت های ICT، به تشریح برنامه ها ، موضوعات و دستاوردهای نمایشگاه بین‌المللی سبیت به عنوان بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر جهان پرداخت.
 
لوبن با توصیف اهداف سبیت آلمان گفت: نمایشگاه سبیت هر سال توانمندی زنجیره صنعت ICT را درجهان معرفی می‌کند  و بر موضوع‌های متنوع و کلان تکنولوژی‌های مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات همچون دولت و تجارت الکترونیکی، امنیت، سخت افزار، واقعیت مجازی، نرم افزار، رایانش ابری، موبایل و غیره تمرکز می‌کند.
 
او  در معرفی بخش‌های مختلف نمایشگاه سبیت ادامه داد: سبیت از سه بخش اصلی نمایشگاه، کنفرانس‌ها و شبکه سازی تشکیل شده است. در حقیقت این نمایشگاه ، سکویی است که تمام تامین کنندگان ICT در زیر چتر آن جمع می‌شوند.
 
 مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان درخصوص تمرکز و شرکت‌های حاضر در سبیت گفت: تمرکز اصلی سبیت بر بازدیدکنندگان به ویژه بازدیدکنندگان تخصصی است که 33 درصد این بازدیدکنندگان از 100 ملیت مختلف  و درحقیقت از تصمیم گیران و مدیران عالی رتبه شرکت‌های جهان هستند.
 
لوبن در این رابطه ادامه داد: به صورت متوسط در این نمایشگاه سه هزارغرفه گذار از 70 کشور جهان حضور و مشارکت دارند. علاوه بر شرکت‌های بزرگی که آخرین دستاوردهای روز خود را در سبیت به نمایش می‌گذارند سالنی در این نمایشگاه به استارتاپ‌ها و فعالان جوان حوزه ICT اختصاص داده شده است  و آنها می‌توانند محصولات خلاقانه خود را در معرض دید جهانیان قرار دهند.
 
او با تاکید بر اهمیت  بالا و جنبه سیاسی سبیت گفت: ابعاد منحصربه فرد سیاسی نمایشگاهی همچون سبیت  موجب می‌شود  هر سال نخست وزیر آلمان و همچنین نخست وزیر کشور شریک سبیت، در این نمایشگاه شرکت  کنند. براساس مذاکرات صورت گرفته، در نمایشگاه سبیت سال 2017 ، ژاپن، کشور همراه آلمان خواهد بود.
 
لوبن در زمینه تعداد بازدیدکنندگان متخصص حوزه ICT  از سبیت گفت: از این نمایشگاه به صورت متوسط 200هزار نفر بازدید می‌کنند. این بازدیدکنندگان طبق قوانین سبیت باید حتما فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند و درهای سبیت به روی بازدیدکنندگان عمومی بسته است.
 
به گفته مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان، 88 درصد بازدیدکنندگان سبیت دارای تجارت حرفه‌ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند.
 
لوبن در این رابطه ادامه داد: علاوه بر بازدید انبوه روزنامه نگاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سبیت، بالغ بر 150 هیات تجاری به صورت رسمی  در این نمایشگاه حضور دارند و براساس نوع تکنولوژی  مورد عرضه، در سالن های مجزا قرار می گیرند.
 
مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان با اشاره به اختصاص سالنی به استارتاپ ها در سبیت گفت: در سال آینده نیز سالنی به شرکت های استارتاپ حوزه ICT اختصاص دارد تا با هزینه کم به عرضه توانمندی های خود بپردازند. درواقع آنها این فرصت را دارند که با شرکت‌های بزرگ که دنبال جذب ایده‌های نوآورانه هستند به این سالن مراجعه می‌کنند. سالن استارتاپ‌ها به شدت مورد علاقه شرکت های بزرگ و رسانه های جهان است.
 
لوبن با اشاره به تمرکز سبیت 2017 بر موضوع اقتصاد دیجیتال گفت: در سال جدید اقتصاد دیجیتال(DECONEMY) مورد توجه سبیت است و ما غرفه‌گذاران را ترغیب می‌کنیم که راه‌حل‌ها و محصولات خود را در این رابطه عرضه کنند.
 
هیچ محدودیتی برای حضور شرکت‌های ایرانی در سبیت وجود ندارد
 
در این کنفرانس خبری، نارینه آزلبار، مدیرعامل شرکت فوژان راهبران نامی به عنوان نماینده رسمی سبیت آلمان در ایران ضمن پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، تاکید کرد هدف این شرکت فراهم کردن زمینه‌ای برای حضور شایسته صنعت ICT ایران در نمایشگاه سبیت آلمان است.
 
آزلبار در این رابطه گفت: درهای سبیت به روی پاویون‌ها و شرکت‌های مختلف ICT ایران باز است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای حضور شرکت‌های ایرانی در سبیت وجود ندارد.
 
او ادامه داد:هدف ما و مدیران نمایشگاه سبیت، این است که پاویون  ایران به شکلی آبرومند در سبیت حاضر شود؛ شرکت‌های ایرانی به صورت هدفمند اعلام آمادگی کنند. تلاش ما این است که  حضور ایران در سبیت متداوم باشد و بتواند دستاوردهای موفقی  را برای شرکت‌های ایرانی رقم بزند. ما در ایران شرکت‌های بسیار قدرتمندی در حوزه ICT  داریم و تصور می‌کنیم می‌توان پاویون قدرتمندی از این شرکت‌ها را تحت حمایت واحد سازمان تشکیل دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.