لبه تکنولوژی

July 30, 2016
12:15 شنبه، 9ام مردادماه 1395
کد خبر: 78614

چگونه تکنولوژی مدهای آینده را تسخیر خواهدکرد

با گام‌های بلند و سرعت شتابانی که مُد دارد، باید انتظار داشت لباس‌ها درآینده کارکردی کاملا متفاوت با امروز داشته باشند. مد فراتر از مرزها و تعریف‌های رایج امروز خواهد رفت. زیبایی و منحصر به فرد بودن، شاخص‌هایی که امروزه دنیای مد به آن توجه دارد، برای مدهای آینده کافی نیست. قله‌ای که باید توسط مدهای آینده فتح شود با مفاهیم دیگری ازجمله کارایی بیشتر و زیست‌پایداری پیموده می‌شود. اما چطور؟ تکنولوژی گام بلند و سکوی پرشی است که مد به کمک آن به اوج خود خواهد رسید.
 
تکنولوژی‌های پوشیدنی (Wearable Gadget) چند سالی است که معرفی شده‌اند و با آن‌ها آشنا هستیم، اما اخیرا از نظر زیبایی‌شناسی توسعه چشمگیری داشته‌اند. آن‌ها فراتر از ساعت‌های هوشمند حجیم رفته‌اند و حالا با لوازم وملحقات درخشان مطابق با آخرین دستاوردهای مد طراحان وبرندهایی چون سواروفسکی و تگهیور روبرو هستیم.
 
پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۲۰ بازار تکنولوژی‌های پوشیدنی رشدی بالغ بر ۳۱٫۲۷ میلیارد دلار داشته باشند.
پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۲۰ بازار تکنولوژی‌های پوشیدنی رشدی بالغ بر ۳۱٫۲۷ میلیارد دلار داشته باشند. با چنین پتانسیل رشدی طبیعی است که دنیای مد مطابق با تکنولوژی راه‌های جدیدی را برای پیشرفت طی خواهد کرد. در نتیجه امروزه تمرکز بیشتر شرکت‌ها بر تولید محصولات باکیفیت‌تر هرچند با تعداد کمتر است.
 
درواقع هدف، ارائه محصولات باکیفیت‌تر است که کارایی بیشتری مطابق با نیاز مشتریان داشته باشند. این محصولات از کفش و لباس گرفته تا ملحقات پوشش، با تنوع بسیار بالا در دسترس خواهند بود. این رقابت از همین حالا بین برندهای مختلف شروع شده است و این شرکت‌ها با نگاهی به آینده محصولات خود را تولید می کنند.
 
یک نمونه‌ی موفق برای استفاده از تکنولوژی جدید در تولید محصولات معمول، لونیا (Lunya) است. لونیا تولیدکننده‌ی پارچه است؛ اما نه به شکل سنتی. این شرکت موفق به تولید نمونه‌های جدید و منحصربه فرد شده است. ایده‌ی موفق لونیا ادغام تکنولوژی با محصولات تولیدی خود است.
 
یکی از محصولات شرکت لونیا پارچه‌ای است به نام منیا (Menya) که امکان تنظیم گردش خون را دارد. در این پارچه از فیبری استفاده شده که امکان مهار کردن تابش‌های مادون قرمز را برای افزایش گردش خون دارد.
یکی از محصولات جالب لونیا پارچه‌ای است به نام منیا (Menya) که امکان تنظیم گردش خون را دارد. در این پارچه از فیبری استفاده شده که امکان مهار کردن تابش‌های مادون قرمز را برای افزایش گردش خون دارد.
 
در تهیه و بافت پارچه، این فیبر با الیاف طبیعی ترکیب شده است تا با پوست بدن سازگار باشد و باعث ایجاد حساسیت نشود. محصول دیگر لونیا پارچه ای است که امکان تنفس بهتر را از طریق افزایش جذب اکسیژن توسط بدن می‌دهد. این پارچه‌ها برای کاربردهای مختلف از جمله لباس و کالای خواب به‌کار می‌روند. به‌این ترتیب دیگر دور از ذهن نیست که فقط با پوشیدن لباس بتوان تنفس و سوخت‌وساز بدن را کنترل کرد و حتی باید منتظر لباس‌هایی باشیم که با پوشیدن آن‌ها به راحتی می‌توان وزن کم کرد.
 
اشلی مریل، مدیرعامل لونیا می‌گوید: “مدهای سنتی گردآوری طرح‌ها براساس «داستان مد» است؛ طراحان مد برای ارایه کلکسیون‌های جدید، داستان مد مختص به خود و متفاوت از برندهای دیگر را مطرح می‌کنند. سود این شرکت‌ها در تولید زیاد محصولات دارای طرح‌های متفاوت با دیگری است؛ سیاستی نه چندان موفق برای آینده‌ی نزدیک که شتابان به سوی‌مان می‌آید.
 
حالا بیش‌تر تولیدکنندگان می‌دانند رمز موفقیت، در تولید محصولات با کیفیت بالاتر و مطابق با نیازهای واقعی مشتریان است. ما در لونیا مشکلات را شناسایی می‌کنیم و به‌دنبال راه حل‌های خلاقانه هستیم. همیشه از خودمان می‌پرسیم مشتریان واقعا به چیزی احتیاج دارند؟ و با طرح‌های هوشمندانه و نوآوری در پارچه سازی به آن جواب می‌دهیم.
 
در کنار مشتریان، با رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌های مد هم در ارتباط هستیم تا کالاهایی را که استقبال بیشتری داشته‌اند، شناسایی کنیم. همچنین روی به تجارت الکترونیک و فروش آنلاین محصولات آورده‌ایم که این روزها استقبال بسیار خوبی داشته و یکی از راهای سریع پیشرفت‌مان است.درآمدی که سال گذشته ازتجارت الکترونیک لباس و ملحقات حاصل‌مان شد، بالغ بر ۶۳ میلیارد دلار گزارش شده است. این هدفی است که لونیا به دنبال آن است.”
 
بدون شک در آینده‌ی نزدیک لباس‌ها فقط جنبه‌ی پوشش ندارند، ما با فناوری‌هایی به شکل لباس مواجه خواهیم شد که خدمات جالبی را علاوه‌بر پوشاندن خواهند داشت.
 
با این امید در انتظار مدهای آینده خواهیم ماند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.