تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

July 31, 2016
10:26 یکشنبه، 10ام مردادماه 1395
کد خبر: 78639

اندروید 7.0 احتمالا ماه آینده منتشر می شود [شایعه]

براساس اعلام ایوان بلس، فاش کننده مشهور اخبار حوزه تکنولوژی، گوگل پروسه انتشار اندروید نوقا و آپدیت های امنیتی برای آن را از ماه آینده آغاز می کند.
 
البته انتشار این خبر از سوی بلس قطعا خوشایند دارندگان نکسوس 5 نخواهد بود. طبق اطلاعات به دست آمده از سوی این فرد که زمانی با نام کاربری evleaks@ شناخته می شد، نکسوس 5 تولیدی ال جی، اندروید 7.0 را دریافت نخواهد کرد و در عوض آپدیت های امنیتی برایش ارائه می شوند.
 
اما همانطور که احتمالا در جریان هستید، وقتی بیلد جدیدی برای اندروید ارائه می شود بدان معناست که خانواده نکسوس زودتر از دیگران آن را دریافت می کنند و به بیان دیگر، نام نسخه های جدید سیستم عامل موبایلی گوگل با محصولات این خانواده عجین شده است.
 
اگر خبرها را دنبال کرده باشید حتما می دانید که اچ تی سی مشغول ساخت دو نکسوس جدید است؛ یکی با نمایشگر 5.2 اینچی و اسم رمز Sailfish و دیگری موبایلی با بدنه فلزی و نمایشگر 5.5 اینچی با اسم رمز مارلین. طبق پیش بینی ها هم این دو موبایل قرار است که در سه ماهه سوم یا اوایل سه ماهه آخر امسال وارد بازار شوند و در آن زمان قطعا نوقا را همراه خواهند داشت.
 
در مورد علت اعلام ماه آینده برای این اتفاق هم باید بگوییم که چندی پیش شخصی به نام Brian Moyano خبر جالبی را در سایت ردیت منتشر کرد. ظاهرا نکسوس 6 پی این آقا به صورت تصادفی یک آپدیت OTA را دریافت کرده که حاوی بیلدی از اندروید 7.0 بوده و در اصل برای تست به صورت داخلی در گوگل استفاده می شده.
 
نام این بیلد هم حاوی حرف R به جای P بوده که یعنی آپدیت دریافت شده همان نسخه «قابل انتشار» بوده و نه یک فایل «پیش نمایش». این یعنی تا زمان ارائه اندروید نوقا زمان زیادی باقی نماینده. خوشبختانه حواس Moyano خیلی جمع بوده و به موقع دست به کار شده و چند عدد اسکرین شات از این آپدیت دریافت کرده. او می گوید همزمان که تلاش می کرده از نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 7.0 به مارشملو برگردد، فایل 49 مگابایتی یاد شده را دریافت نموده.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.