باندپهن

باندپهن ثابت

August 1, 2016
18:49 دوشنبه، 11ام مردادماه 1395
کد خبر: 78673

شبکه مخابراتی کشور دیجیتال می‌شود

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به برنامه ۵ ساله توسعه شبکه مخابراتی کشور گفت: تا دوسال آینده شبکه مخابرات مبتنی بر IP متمرکز ( ALL-IP ) می‌شود.
رسول سرائیان گفت: به زودی از نقشه راه ۵ ساله مصوب مخابرات رونمایی خواهیم کرد که براساس آن رویکرد تحول شبکه، فناوری اطلاعات و تجاری سازی در دستور کار قرار می گیرد.
 
وی با تاکید بر تغییر ساختار شبکه مخابراتی کشور افزود: شبکه مخابرات باید به سمت یک شبکه مبتنی بر آی پی (ALL-IP ) حرکت کند؛ یعنی شبکه ای که ستون فقرات آن مبنی بر زیرساخت اینترنت پروتکل (IP ) باشد.
 
سرائیان با بیان اینکه مطالبه مدیریت شرکت مخابرات ایران از حوزه شبکه، پیاده سازی شبکه ALL-IP است که باید در عرض دوسال اجرایی شود، خاطرنشان کرد: مفهوم شبکه ALL-IP  یعنی اینکه تمام وضعیت شبکه مخابرات در سراسر کشور به صورت لحظه­ ای و یکپارچه، پایش و رصد شود.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با تاکید بر ضرورت و اهمیت اجرای هر چه سریع تر این پروژه گفت: همین امروز هم برای اجرای این پروژه مهم دیر شده است. در شرکت های مهم فناوری دنیا، پایه ریزی شبکه ALL-IP از پنج سال پیش شروع شده و هم اکنون در حال به ثمر رسیدن است. به خاطر این تاخیر زمانی است که در شرکت مخابرات ایران سقف زمانی دوساله را برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته ایم.
 
وی گفت: با اجرای این پروژه، شبکه ثابت مخابرات به یک شبکه در سطح جهانی ارتقا می یابد. اجرای پروژه ALL-IP ، زیرساخت ارائه سرویس های متنوع، زیرساخت رقابت موفق با رقبای جدید بازار ارتباطات، زیرساخت حرکت به سمت FMC و تبدیل شدن به یک شرکت دیجیتال است.
 
سرائیان با بیان اینکه پس از شبکه IP متمرکز، موضوع FMC (همگرایی شبکه ثابت و سیار) پیگیری می شود، گفت: با فعالیت های صورت گرفته، شبکه مخابرات ایران در وضعیت مناسبی قرار گرفته است. براین اساس تمام بخش های برنامه تحول شرکت مخابرات ایران باید به روز و هماهنگ پیش رود و دانش فنی و نیروی انسانی مخابرات نیز باید ارتقا یابد.
 
وی اضافه کرد: تمام فعالیت های مخابرات ایران در سه شاخه شبکه، IT و مارکتینگ متمرکز می شود. در این زمینه آماده سازی زیرساختها توسط شبکه، توانمندسازی در بخش فناوری اطلاعات و تبدیل فعالیت ها به درآمد توسط بخش مارکتینگ و بازاریابی دیده شده است.
 
یکپارچه سازی شبکه مخابرات بر پایه IP با هدف گذر از فناوری آنالوگ به دیجیتال و تحقق اهداف توسعه شبکه ملی باند پهن کشور صورت می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.