تلفن همراه

گوشی

August 2, 2016
8:03 سه شنبه، 12ام مردادماه 1395
کد خبر: 78686

رییس اتحادیه صوت و تصویر: فروش موبایل تا اجرای کامل رجیستری مانند گذشته خواهد بود/مردم نگران گوشی‌های خود نباشند

رییس اتحادیه صوت و تصویر گفت: مسئولان طی حرکتی به واحدهای صنفی اعلام خواهند کرد که مشکلی پیش پای فروش محصولات آنها تا اجرای قطعی طرح رجیستری نیست.
 
ابراهیم درستی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه به صورت آزمایشی در حال اجراست و از اوایل مهر به صورت قطعی عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: در ارتباط با چالش‌‌های پیش آمده طی هفته‌های اخیر نیز باید بگویم که در حال حاضر هیچ مشکلی پیش پای خریداران و فروشندگان گوشی نیست.
 
وی خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های این طرح به مرور در حال تکمیل است و لذا جای نگرانی برای گوشی‌هایی که دست مردم است، نیست.
 
رییس اتحادیه صوت و تصویر افزود: مسئولان طی حرکتی به واحدهای صنفی اعلام خواهند کرد که مشکلی پیش پای فروش محصولات آنها تا اجرای قطعی این طرح نیست و فروش محصولات مانند گذشته، بلامانع است.
 
او با بیان اینکه 100 درصد مخالف مقوله قاچاق هستیم، تصریح کرد: اما شیوه‌های راحت و سهل‌الوصول‌تری هم برای مقابله با این کار نظیر تعدیل تعرفه‌ها وجود دارد که می‌تواند قاچاق را ریشه کن کند.
 
درستی گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که اگر نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 5 درصد برای این حوزه کاهش یابد و تعرفه گمرکی نیز اصلاح شود، زمینه برچیده شدن قاچاق وجود دارد.
 
رییس اتحادیه صوت و تصویر عنوان کرد: امیدواریم در مبادی ورودی کشور ریشه قاچاق خشک شود و همچنین در اموری که به اصناف مرتبط است، نظر آنها را هم جویا شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.