رگولاتوری

August 2, 2016
9:40 سه شنبه، 12ام مردادماه 1395
کد خبر: 78691

ایران و آذربایجان در حوزه فضایی و ماهواره‌ای همکاری می‌کنند

دو کشور ایران و آذربایجان با امضای سند تعامل مشترک، در زمینه استفاده از ظرفیتهای فضایی و ماهواره ای وارد عرصه همکاری شدند.
 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، در رأس هیاتی به منظور هماهنگی و آماده سازی سفر رئیس جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان، به باکو سفر کرد.
 
وی در ابتدای این سفر با رامین قلی زاده وزیر ارتباطات و فناوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین با مروری بر روابط دو وزارتخانه بر همکاریهای متقابل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نقش هر دو کشور همسایه در تبادل تجربیات و دستاوردهای فنی و علمی و صنعتی تأکید کردند.
 
محمود واعظی در این دیدار با اشاره به دسترسی هر دو کشور به عنوان مسیر خروجی و ترانزیت برای انتقال دیتا و صوت و همچنین هماهنگی مشترک در تنظیم طیف فرکانسی در شهرهای مرزی دو کشور، اقدامات صورت گرفته را موجب رضایتمندی و کاهش هزینه کاربران تلفن های همراه و فرکانس های صوتی و تصویری دانست.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از  موضوعات قابل بهره برداری و مشارکت دیگر بین دو کشور را استفاده از ظرفیت های فضایی و ماهواره ای خواند و افزود: ما آمادگی داریم تا در این زمینه به صورت نزدیک همکاری کنیم.
 
وی با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی در همکاریهای دو کشور بیان کرد: یکی از موضوعاتی که پتانسیل آن برای همکاری در دو کشور وجود دارد موضوع تولید تجهیزات ارتباطی و بحث نرم افزار است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر افزایش این همکاریها گفت: تحقیق و توسعه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط متخصصان و کارشناسان حرفه ای از اولویتهای این همکاری ها خواهد بود.
 
براین اساس مقرر شد دو طرف سند مشترکی را برای همکاری های مدنظر امضا کنند. در همین حال همکاری در سازمانها و جوامع بین المللی تخصصی از جمله ITU (اتحادیه جهانی مخابرات) و همچنین اتحادیه جهانی پست نیز، مورد توجه وزرای دو کشور قرار گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.