بازار سرمایه

August 2, 2016
10:55 سه شنبه، 12ام مردادماه 1395
کد خبر: 78697

عرضه سهام شرکت آتیه داده پرداز در بازار فرابورس ایران

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ارسال و دریافت پیام کوتاه و ارائه راهکارهای مبتنی بر پیام‌رسانی از طریق اینترنت با پذیرش در فرابورس ایران و نماد معاملاتی آن، از امروز، سه‌شنبه 12 مردادماه، 9 درصد از سهام خود را در جریان عرضه اولیه فرابورس ارائه می‌کند.
 
photo_2016-08-02_14-34-15.jpg
سومین نشست از سلسله نشست‌های «یک دیدار، یک عرضه» فرابورس به معرفی و تشریح ظرفیت‌های شرکت‌ دانش‌بنیان داده‌پرداز که از امروز سه‌شنبه 12 مردادماه در بازار دوم فرابورس ایران برای نخستین بار عرضه عمومی می‌شود، اختصاص داشت.
 
عرضه اولیه شرکت آتیه داده‌پرداز در بازار دوم با سرمایه 300 میلیارد ریال است که از امروز سه‌شنبه 12 مردادماه تعداد 27 میلیون سهم معادل 9 درصد از سهام خود را برای نخستین بار در فرایند عرضه اولیه به عموم ارائه می‌کند که از این میزان 14 میلیون سهم به فرایند کشف قیمت اختصاص یافته و مابقی مختص معامله‌گران آنلاین است.
 
هدف از برگزاری سلسله نشست‌های «یک دیدار، یک عرضه»، ارائه اطلاعات شفاف، کامل و دقیق در خصوص ظرفیت‌ها و ویژگی‌های شرکت‌هایی که در بازار فرابورس عرضه اولیه می‌شوند به عموم مخاطبان و ذی‌نفعان فرابورس است.
 
در این نشست امیر جلیلوند، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان این که این شرکت در سال 94 به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت شد، اظهار کرد: تمرکز فعالیت این شرکت ارائه بستر اختصاصی ارسال و دریافت پیام کوتاه است که تاکنون به بیش از 20 بانک و موسسه اعتباری، این بستر ارائه شده و خدمات نوینی در حوزه پیام کوتاه به بیش از 700 مشتری حقوقی عرضه شده است.
 
وی این شرکت را اولین و پرترافیک‌ترین ارائه دهنده این خدمات در کشور توصیف کرد و گفت: محصول و خدمات ما مرتبط با فراهم‌سازی بستر ارسال و دریافت پیام کوتاه، ارائه راهکارهای مبتنی بر پیام‌رسانی از طریق اینترنت همراه و ارائه راهکار در حوزه بانکداری الکترونیک است.
 
جلیلوند در خصوص چشم‌انداز فعالیت‌های این شرکت توضیح داد: برنامه‌ریزی‌های ما در شرکت بر این اساس صورت گرفته تا در آینده به پرترافیک‌ترین ارائه دهنده خدمات مبتنی بر ارسال پیام کوتاه به بانک‌ها، شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های مهم و استراتژیک در کشور تبدیل شویم و با پشتوانه مالی مناسب و دانش فنی بالا و ارتباط خوب با مشتریان، محصولات و خدمات پشتیبانی خود را با کیفیتی متمایز به مصرف‌کنندگان ارائه دهیم.
 
مجری طرح با تاکید بر این که این شرکت 41 درصد از سهم بازار پیام کوتاه کشور را در اختیار دارد و سایر شرکت‌های فعال در این بخش در مجموع سهم 59 درصدی دارند، یادآور شد: اپلیکیشن‌های مبتنی بر ارسال پیام از طریق اینترنت همراه، همراه بانک و بانکداری الکترونیک مانند اپلیکیشن برنامه 90، ارائه سامانه چابک به بانک‌های انصار، آینده و شهر، همراه بانک کارآفرین، همراه کارت بانک آینده و آتیه پرداخت مهمترین پروژه‌های سه سال اخیر ما محسوب می‌شوند.
 
وی همچنین در خصوص دلایل ورود شرکت به فرابورس ایران نیز توضیح داد: رشد و توسعه شرکت و برند، شفاف‌سازی اطلاعات مالی، تقسیم منافع شرکت با مردم، ورود به بازارهای بزرگتر، اطلاع ‌رسانی هماهنگ و عادلانه به سرمایه‌گذاران بالقوه و بالفعل و معرفی شرکت به طیف وسیعی از اقشار جامعه از جمله مهمترین دلایل ما برای ورود به بازار فرابورس است.
 
 وی به روند رو به رشد ارسال پیام کوتاه این شرکت اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که در طول سه سال گذشته به دلیل ظهور و گسترش شبکه‌های اجتماعی با کاهش ارسال پیام کوتاه از سوی کاربران در سطح کشور مواجه بوده‌ایم، اما به دلیل هدفمند بودن سیستم ارسال پیام کوتاه در شرکت و تدوین استراتژی‌های موثر به‌ ویژه با محوریت خدمات بانکی توانسته‌ایم روند رو به رشد خود را حفظ کنیم و پیش‌بینی می‎کنیم در سال 95 رشد 10 درصدی در ارسال پیام کوتاه داشته باشیم.
 
جلیلوند با اشاره به سیر صعودی سرمایه این شرکت اظهار کرد: سرمایه شرکت سال 84 مبلغ یک میلیارد ریال بود که در سال 94 این رقم به 300 میلیارد ریال رسیده است.
 
به گفته وی، سود خالص هر سهم نیز در حالی که برای سال گذشته رقم 818 ریال بوده، برای سال 95 به میزان 708 ریال پیش‌بینی شده که از این میزان حدود 35 درصد را در سه ماه نخست سال پوشش دادیم.
 
جلیلوند در خصوص برنامه‌های آینده این شرکت گفت: حرکت به سمت مدل‌های کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت همراه و گسترش سبد محصولات نرم‌افزاری بانکی به‌منظور کاهش وابستگی به درآمد حاصل از پیام کوتاه، تولید محصولات جدید قابل ارائه در سایر کشورها با استفاده از فضای به‌وجود آمده در پسابرجام در حوزه بانکداری الکترونیک، کسب درآمد از محل زیرساخت‌های سخت‌افزاری با تمرکز بر ارائه خدمات استاندارد، متمایز و باکیفیت پشتیبانی به مشتریان به ویژه بانک‌ها از جمله برنامه‌های آینده شرکت است که برای رسیدن به این چشم‌انداز، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های زیادی در حال انجام است.
 
 شرکت آتیه داده‌پرداز در 9 آبان سال 94 در فرابورس ایران پذیرش شده و نماد معاملاتی آن نیز از 14 تیرماه امسال در زیرگروه مخابرات درج شده است. این شرکت از امروز، سه‌شنبه 12 مردادماه 9 درصد از سهام خود را در جریان عرضه اولیه ارائه می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.