باندپهن

باندپهن ثابت

August 2, 2016
13:27 سه شنبه، 12ام مردادماه 1395
کد خبر: 78702

مدیر کل حراست مخابرات خبر داد: سرقت ۶ میلیارد تومان از تجهیزات مخابرات در سه ماه

جلسه پیشگیری از سرقت تجهیزات مخابراتی با حضور مسئولان مخابرات و فرماندهان ارشد نیروی انتظامی برگزار شد.
علی کارگزار با اشاره به اینکه سرقت تجهیزات مخابراتی در سال 1394 خسارتی 250 میلیارد ریال به شرکت مخابرات تحمیل کرد، گفت: مخابرات یکی از سازمان‌های بسترساز امنیت است زیرا که نقطه تماس هر خانواده با هم و ارکان جامعه محسوب می‌شود و احساس امنیت را در جامعه بالا می‌برد.
 
معاون عملیات فنی و تجاری شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه احساس امنیت از امنیت مهم‌تر است، اظهار کرد: شرکت مخابرات یک شبکه گسترده است که در معرض تهدید و سرقت قرار دارد. قطع ارتباط در روستاها، حاشیه شهرها و جاده‌ها به دلیل سرقت تجهیزات مخابراتی، آسیب‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند و احساس امنیت را به حداقل می‌رساند که باید با هم‌اندیشی، این آسیب‌ها را کاهش دهیم.
 
امینی هم با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات ایران زیرساخت ارتباطی سایر اپراتورها را فراهم می‌کند، گفت: اگر آسیبی به تجهیزات این شرکت وارد شود، سایر اپراتورها نیز زیان خواهند دید. 
 
مدیرکل حراست شرکت مخابرات با اشاره به نقش بازدارندگی حراست در این زمینه، از نیروی انتظامی خواست تا در پیشگیری از سرقت تجهیزات مخابراتی، شرکت مخابرات ایران را یاری رساند.
 
وی با ارایه گزارشی از سرقت تجهیزات مخابراتی در چهار سال گذشته، گفت: در سه ماهه نخست سال جاری 60 میلیارد، سال گذشته 251 میلیارد، دو سال گذشته 181 میلیارد ریال و در سال 1392 حدود 230 میلیارد ریال از طریق سرقت تجهیزات مخابراتی خسارت به شرکت مخابرات ایران تحمیل شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.