باندپهن

باندپهن ثابت

August 6, 2016
8:14 شنبه، 16ام مردادماه 1395
کد خبر: 78782

تلفن رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار تکمیل می‌شود

معاون امور استانهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای طرح تلفن رسانی به روستاهای دارای بیش از ۱۰ خانوار تا پایان شهریورماه امسال به اتمام می رسد.
 
مرتضی براری در گفتگو با مهر، از برنامه های مدنظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتالی میان روستاها و شهرها خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر سرمایه گذاری هایی که از قبل در این راستا انجام شده است، ما در سرفصل برنامه‌های سالانه خود نیز برای کاهش شکاف دیجیتالی اعتبار مالی تعیین کردیم.
 
وی با تاکید براینکه استانهای کشور توسعه ارتباطی متوازنی نداشته‌اند، اضافه کرد: در ابتدای دولت شاهد آن بودیم که حتی بعضی استانهای مرزی حتی مسیرهای ارتباطی هم نداشتند که ما تلاش کردیم در پروژه های کوتاه مدت زیرساختی، این شکافها را حداقل کرده و ظرفیتهای ارتباطی را توسعه دهیم.
 
معاون امور استانهای وزیر ارتباطات با اشاره به هدفگذاری توسعه متوازن در روستاها برای ارائه خدمات تلفن و اینترنت تاکید کرد: ۲۵ هزار روستای کشور به آخرین نسل از فناوری اینترنت (۴G ) مجهز شده و برخی نیز در حال تجهیز است که این هدف برای روستاهای دارای بیش از ۳۰ خانوار تعریف شده است.
 
وی با بیان اینکه در قالب پروژه های زیرساختی «نور» و «تدبیر و امید»، طراحی متوازن شبکه ارتباطات زیرساخت را برای کل استانها دیده ایم، گفت: مشکل عدم توسعه متوازن به سرمایه گذاری شرکتهای اینترنتی در برخی شهرهای بزرگ و عدم تمایل به سرمایه گذاری در سایر استانها و شهرهای محروم بوده است که این موضوع شکاف دیجیتالی در بخش دسترسی به خدمات ایجاد کرد.
 
براری ادامه داد: در این زمینه اما شکاف دیجیتالی در بخش تلفن همراه به شدت کمتر است و اپراتورهای موبایل تقریبا به یک اندازه این سرویس ها را در کل کشور ارائه کرده اند.
 
معاون وزیر ارتباطات گفت: در این راستا در تلاش برای مجاب کردن شرکتهای خصوصی برای ارائه خدمات ICT به صورت متوازن هستیم و برخی مشکلاتی که این شرکتها با شرکتهای مخابرات استانی دارند را به حداقل می رسانیم. 
 
وی ارتباط رسانی به روستاهای محروم و مناطق مرزی و عشایری را از اولویتهای برنامه های توسعه ای کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه شبکه تلفن ثابت در این مناطق و تلفن رسانی به این روستاها، در اولویت قرار دارد به نحوی که شبکه تلفن ثابت در تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سال ۹۴ توسعه یافته است.
 
براری ادامه داد: تلفن رسانی به روستاهای دارای بیش از ۱۰ خانوار نیز در حال اجرا است و امیدواریم تا پایان شهریورماه جاری انجام شود. تلفن رسانی به بخشی از روستاهای دارای کمتر از ۱۰ خانوار هم امسال در دستور کار قرار دارد.
 
معاون امور استانهای وزیر ارتباطات با بیان اینکه هم اکنون در کشور ۳۶ هزار روستای بالای ۷۰ خانوار و ۱۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد، افزود: بیش از ۹۵ درصد این روستاها دارای ارتباط و تلفن ثابت هستند. براین اساس ما تلاش می کنیم تلفن رسانی را به صورت تک ارتباط، برای روستاهای دارای کمتر از ۲۰ خانوار اجرایی کنیم. اما روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار همه دارای تلفن خانگی هستند.
 
وی گفت: براساس آخرین برآوردها کمتر از ۵ درصد روستاهای دارای کمتر از ۲۰ خانوار، ارتباط رسانی نشده اند که این موضوع امسال برطرف می شود. در موضوع اینترنت رسانی نیز به ترتیب روستاهای بالای ۳۰ خانوار، بالای ۲۰ خانوار و بالای ۱۰ خانوار در دستور کار قرار دارد.
 
براری مهاجرت روستائیان به شهرها را به دلیل نبود دسترسی به خدمات عنوان کرد و یادآور شد: هدف از ارتباط رسانی، ایجاد بستر خدماتی به روستاها است. براین اساس از دستگاههای اجرایی خواسته شده خدمات خود را بر بستر شبکه زیرساختی ایجاد شده به روستاها ببرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.