فناوری اطلاعات

August 7, 2016
7:58 یکشنبه، 17ام مردادماه 1395
کد خبر: 78814

استفاده از فناوری اطلاعات برای کاهش ریسک

با همکاری نظام بانکی و بهره گیری از فناوری اطلاعات می توان ابزارهای جدیدی در جهت گسترش خدمات و کاهش ریسک نظام توزیع و پخش فراهم کرد.
نصراله جهانگرد روز گذشته در کنفرانس مدیریت مبتنی بر فرآیند در صنعت پخش، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: کل فضای اقتصادی شامل گردش کالا و خدمات و پول است که به کمک ابزار های ICT می توان کاهش زمان زنجیره تولید تا عرضه محصول را عملیاتی کرد.
 
وی ادامه داد: رهگیری مرسولات و محصولات به کمک اینترنت اشیاء و فناوری RFID یکی از ابزارها و کاربردهای موجود در این حوزه محسوب می شود.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین به کمک سیستم های اطلاعاتی از اقلام موجود در نظام توزیع و پخش و همکاری نظام بانکی می توان خدمات جدیدی در راستای بهبود نقدینگی اقتصادی در این بخش، ایجاد کرد.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اقدام های صورت گرفته طی سه سال گذشته در بهبود کیفیت، کمیت و گسترش شبکه دسترسی برای رونق کسب و کار ها از جمله در نظام توزیع و پخش تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته، ظرفیت ارتباطی کشور طی سه سال گذشته هشت برابر شده که البته برای رسیدن به متوسط جهانی باید اقدام های بیشتری عملیاتی شود.
 
وی تاکید کرد: هم اکنون در حال مهاجرت از سیستم مبتنی بر انتقال صوت به سیستم مبتنی بر دیتا و IP هستیم و اقدام های بسیار مفیدی از سوی فعالان حوزه ارتباطی در بخش دولتی و خصوصی اجرایی شده است.
 
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به ساختار ساختیافته طراحی شده در نظام ارتباطی کشور گفت: در ساختار تعریف شده ای که در حال پیاده سازی است، تمام شهرهای کشور به شبکه متصل می شوند و به واسطه آن افزایش توانمندی شبکه ای و همچنین افزایش قابلیت های امنیتی و دفاعی در حوزه سایبری، عملیاتی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: هم اکنون و با ارایه خدمات نسل سه و چهار، امکان مبادله ترافیک در جهت افزایش دسترسی پذیری در سطح ملی فراهم شده و از توان تحرک پذیری در این حوزه می توان در حوزه توزیع و پخش نیز به خوبی بهره برد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.