اپراتورها

تلفن همراه

August 8, 2016
12:46 دوشنبه، 18ام مردادماه 1395
کد خبر: 78860

تشکر رگولاتوری از آمادگی بالای ایرانسل در حادثه شهران

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارسال نامه‌ای رسمی، از آمادگی بالای شبکه ایرانسل در حادثه شهران و ارائه خدمات این اپراتور به مشترکان همراه اول تقدیر کرد.
 
آتش‌سوزی در خط لوله گاز در منطقه شهران تهران در سحرگاه 28 خرداد 95، منجر به قطع کامل خطوط انتقال اصلی و جایگزین فیبرنوری همراه اول شده و ارتباطات مشترکان این اپراتور در منطقه شمال غرب تهران را دچار مشکل کرده بود.
 
در ساعت ابتدایی وقوع این حادثه و با هماهنگی انجام شده بین اپراتورهای تلفن همراه، با برقراری رومینگ ملی و میزبانی ایرانسل، امکان استفاده از شبکه ایرانسل برای مشترکان همراه اول حاضر در منطقه شمال غرب و غرب تهران ممکن شد.
 
همچنین از نخستین ساعات وقوع این آتش‌سوزی، متخصصان و مدیران شبکه شرکت ایرانسل با حضور در محل سانحه، اطمینان لازم از ثبات شبکه و تسهیل در امدادرسانی را کسب کرده و اقدامات لازم برای مدیریت بحران را انجام دادند.
 
در نامه‌ای که حسین فلاح جوشقانی، سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری خطاب به مدیرعامل ایرانسل ارسال کرده از آمادگی بالای شبکه ایرانسل در زمان وقوع بحران و ارائه خدمات و میزبانی این اپراتور از مشترکان سایر اپراتورها تقدیر شده است.
 
در این نامه آمده است: «مراتب تشکر و قدردانی خود را از آمادگی بالای آن شرکت در شرایط بحرانی، میزبانی و ارائه خدمات به مشترکین سایر اپراتورها که باعث فراهم شدن امکان برقراری برای تمامی شهروندان گردیده است، اعلام می‌دارد.»
 
بر اساس این گزارش، علاوه بر حادثه شهران، در مشکل به وجود آمده برای شبکه همراه اول در استان یزد در روز 28 تیر 95 نیز همانند حادثه شهران، مشترکان این اپراتور از طریق رومینگ ملی، از خدمات شبکه ایرانسل استفاده کردند.
 
از زمان راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل، «طرح پایداری شبکه در شرایط اضطراری» اعمال شده و در مواقع بروز بحران، تمامی اقدامات لازم بر اساس برنامه از پیش طراحی شده در شرایط اضطراری انجام می‌شود. به این ترتیب، شبکه ایرانسل در زمان وقوع حادثه شهران با مشکل یا اختلال فنی مواجه نشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.