امینت

تلفن همراه

August 9, 2016
7:47 سه شنبه، 19ام مردادماه 1395
کد خبر: 78868

بیش از ۹۰۰ میلیون گوشی هوشمند در معرض حمله سایبری

هکرها در کمین بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر گوشی هوشمند نشسته اند.
کارشناسان مسائل امنیتی اعلام کردند، در چهار قسمت نرم افزار درایورهای ساخت شرکت Qualcomm که در حدود ۸۰ درصد ریز تراشه های گوشی هوشمند را تولید می کند، نقاط آسیب پذیر وجود دارد که می تواند موجب هک شدن تلفن های هوشمند آندروید شود.
 
کارشناسان حوزه آی تی این چهار قسمت را QuadRooter نامگذاری کرده اند. به گفته آنها با ساخت یک بد افزار توسط هکرها، دسترسی به اطلاعات گوشی کاربرها امکان پذیر خواهد بود.
 
گفته می شود در صورت دسترسی هکرها به این نقاط ضعف، امکان کنترل کامل گوشی کاربر برای آنها مهیا می شود و می توانند فایل ها را تغییر، حذف و جابجا کنند ضمن اینکه اضافه کردن اپلیکیشن و همچنین دسترسی به صفحه نمایشگر، دوربین، میکروفون و سایر اطلاعات گوشی همراه را در اختیار خواهند داشت.
 
کارشناسان آی تی اعلام کردند، گوشی هایی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند عبارتند از سامسونگ گلکسی اس ۷ و اس ۷ Edge، سونی اکسپریا Z Ultra، گوگل  Nexus ۵X, ۶ and ۶P، اچ تی سی وان ام ۹ و اچ تی سی ۱۰، ال جی G۴،  G۵ و  V۱۰، موتورولا  Moto X، وان پلاس ۱، ۲ و۳، بلک بری Priv، بلک فون ۱ و ۲ هستند.
 
در حال حاضر اپلیکیشن QuadRooter Scanner به صورت رایگان در گوگل پلی در دسترس کاربران است تا با نصب آن و بررسی گوشی خود، نقاط ضعف آن را پیدا کنند و با برنامه های حفاظتی پیشنهاد شده، امنیت موبایل خود را ارتقاء دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.