باندپهن

باندپهن ثابت

August 10, 2016
7:58 چهارشنبه، 20ام مردادماه 1395
کد خبر: 78894

۱.۵ میلیون تلفن بی‌استفاده در تهران

مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر اینکه هر خط تلفن ثابت در شهری مانند تهران بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد، گفت: اکنون بیش از یک و نیم میلیون خط تلفن ثابت بدون کارکرد در این شهر وجود دارد.
 
علیرضا صیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هزینه هر خط تلفن ثابت بر بستر سیم مسی بالغ بر یک میلیون تومان است و در بسیاری موارد کارکرد این خط‌ها حتی به اندازه‌ای نیست که ما بتوانیم هزینه نگهداری آن را به پیمانکار مربوطه پرداخت کنیم. بر  همین اساس باور ما این است که اقدام کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در زمینه در نظر گرفتن هزینه‌ای ثابت برای مشترکانی که از تلفن خود استفاده نمی‌کنند، اقدام درستی است، چراکه اگر این دسته از مشترکان نیاز به آن خط ندارند، می‌توان از خط‌ آنها برای واگذاری به افراد مانده در صف انتظار بهره گرفت.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به این سئوال که در آستانه آغاز به کار شرکت‌هایFCP آیا این اقدامات باعث نارضایتی مشترکان مخابرات و هجرت آنها به سمت شرکت‌های FCP نخواهد شد؟ عنوان کرد: ارائه خدمات شرکت‌های FCP زمانی محقق می‌شود که مشترک حداقل یک خط سیم مسی را در اختیار داشته باشد. زمانی که افراد یک خط تلفن سیم مسی داشته باشند در آینده می‌توانند بر بستر IP ده‌ها خط با شماره جدید را بدون نیاز به سیم مسی استفاده کنند، در صورتی که اگر این خط‌ها نباشد امکان برقراری هیچ سرویسی وجود نخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: بر پایه این خطوط با استفاده از سرویس‌های IPمحور بدون نیاز به سیم مسی مجزا، می‌توان حتی ۱۰ خط دیگر را با هزینه‌های کمتر واگذار کرد.
 
صیدی درباره دریافت مبلغ ثابتی که قرار است از ابتدای مردادماه در قبض تمام مشترکان لحاظ شود، گفت: این رقم برای افرادی که از تلفن خود استفاده می‌کنند هیچگونه مشکلی  ایجاد نمی‌کند، چراکه جزئی از قبض آنها محسوب شده و به ازای آن مکالمه کرده اند، اما درباره افرادی که منتقدند چرا باید بدون استفاده از خط خود هزینه‌ای پرداخت کنند هم در اصل ما باید این انتقاد را مطرح کنیم که چرا این افراد خط خود را بلااستفاده گذاشته و سرمایه ما را خوابانده‌اند!؟
 
مدیرعامل مخابرات استان تهران در ارتباط با میانگین مصرف مشترکان تهرانی نیز اظهار کرد: البته این مبالغ معمولا محرمانه است، اما در کل درحال حاضر میانگین مبلغ قبض‌های مشترکان تهرانی حدود ۸۰۰۰ تومان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.