اپراتورها

تلفن همراه

August 10, 2016
8:11 چهارشنبه، 20ام مردادماه 1395
کد خبر: 78896

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی خبر داد: روزانه ۹۵۸ هزار مشترک ایرانسل و رایتل از شبکه رومینگ همراه اول استفاده می‌کنند

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی گفت: در حال حاضر روزانه ۲۸۹ هزار مشترک ایرانسل و ۶۶۹ هزار مشترک رایتل از طریق رومینگ ملی وارد شبکه همراه اول می‌شوند.
 
وحید صدوقی به مناسبت فرارسیدن بیست و دومین سالروز آغاز عرضه سیم‌کارت در ایران گزارش مختصری از فعالیت‌های اپراتور اول تلفن همراه کشور ارائه داد.
 
وی با بیان اینکه طی 18 سال ابتدایی راه‌اندازی شبکه همراه اول 34 عنوان و در طی چهار سال اخیر 95 عنوان محصول و خدمت ارائه شده است، گفت: این موضوع نشاندهنده این است که همراه اول در برنامه پنج ساله راهبردی خود محصولاتی متناسب با نیاز مشترکان خود ارائه میدهد.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با اشاره به استقبال از سیم‌کارت‌های دائمی این شرکت با توجه به طرح فروش اقساطی و همچنین باندلینگ صورت گرفته، گفت: سیم‌کارت‌های واگذار شده همراه اول در خرداد ماه امسال از مرز 80 میلیون گذشت و در سه ماهه اول سال، 2.5 میلیون مشترک جدید جذب کرد که از این رقم 187 هزار سیم‌کارت دائمی و 2 میلیون و254 هزار سیم‌کارت اعتباری است.
 
وی همچنین با اشاره به واگذاری 300 هزار سیم‌کارت دانش‌آموزی از تلاش همراه اول برای توجه به دغدغه والدین در این بخش یاد کرد.
 
او به وضعیت رومینگ ملی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 289 هزار مشترک ایرانسل و 669 هزار مشترک رایتل از شبکه همراه اول استفاده می‌کنند که در مجموع این رقم به بیش از 900 هزار مورد رسیده و در روزهای تعطیل از مرز یک میلیون هم می‌گذرد و این موضوع نشاندهنده پوشش گسترده شبکه این اپراتور است.
 
صدوقی با بیان اینکه همراه اول 59 درصد سهم بازار را در اختیار و حجم سنگینی از برنامه توسعه را در یک سال آینده دارد، درباره آخرین وضعیت پوشش این اپراتور گفت: هم‌اکنون 1242 شهر و 61722 روستا و بیش از 70 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور و در مجموع 96.5 درصد پوشش جمعیتی کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است.
 
وی افزود: ضریب نفوذ اپراتور اول 78.5 درصد و ارتباط رومینگ بین‌الملل آن با 270 اپراتور در 112 کشور جهان برقرار است.
 
مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به توسعه شبکه باند پهن (نسل سه و چهار) اظهار داشت: با توجه به اینکه تلفن همراه بیش از 90 درصد مشترکان نسل سه را پشتیبانی می‌کند، اولویت همراه اول توسعه نسل سه بوده و تاکنون 7500 سایت نسل سه راه‌اندازی شده که بزرگترین شبکه نسل سه در کشور است.
 
او با بیان اینکه هم‌اکنون شبکه نسل سه و چهار در 1056 شهر و دهستان کشور  توسعه پیدا کرده، گفت: 318 سایت نسل 4 راه‌اندازی شده که در سال جاری برنامه سنگینی برای توسعه شبکه این نسل نیز داریم.
 
صدوقی با اشاره به رشد بالای ترافیک دیتا در شبکه همراه اول گفت:‌ در فروردین 92، ترافیک دیتا 87 ترابایت بوده که در تیر ماه امسال به 18341 ترابایت رسیده است که رشد 211 برابری را در طی سه سال شاهد بودیم.
 
وی افزود: از فروردین امسال تا تیرماه نیز ترافیک 1.5 برابر شده و تقاضای سنگینی از سوی مشترکان وجود دارد. با توجه به روند رشد مصرف دیتا پیش‌بینی می‌شود در سال جاری، درآمد این بخش به بیش از 20 درصد از کل درآمد عملیاتی افزایش یابد.
 
مدیرعامل همراه اول در ادامه گفت: تا پایان فاز هفت، 31 هزار سایت راه‌اندازی می‌شود که شامل 10 هزار سایت نسل سه و 10 هزار سایت نسل چهار است و تمامی 11 هزار سایت نسل دو همراه اول نوسازی کامل می‌شود لذا به روزترین و جوان ترین تجهیزات شبکه تلفن همراه کشور را نیز خواهیم داشت.
 
صدوقی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال درآمد شرکت 2663 میلیارد تومان و 746 میلیارد تومان سود خالص آن بوده است و در بین شرکت‌های بورسی از لحاظ درآمدی بهترین هستیم، گفت: ارزش هر سهم همراه اول در طی سه ماه گذشته و بعد از مجمع عمومی این شرکت حدود 20 درصد رشد کرده است.
 
او با اشاره به اینکه بعد از خصوصی‌سازی علی‌رغم اینکه سهم دولت کم شده اما منافع آن بیشتر شده است، گفت: سال گذشته 5165 میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده و مجموع پرداختی ما در طی 7 سال گذشته و پس از خصوصی‌سازی 25 هزار و 873 میلیارد تومان بوده که 474 درصد رشد پرداختی به دولت را شاهد هستیم.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه تاکنون نتایج فاوای امسال اعلام نشده و ما همچنان منتظر اعلام نتایج هستیم، گفت:‌ همراه اول در دو دوره متوالی در جشنواره فاوا رتبه نخست اپراتورهای تلفن همراه کشور را به دست آورده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.