سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

August 10, 2016
15:33 چهارشنبه، 20ام مردادماه 1395
کد خبر: 78912

خیز ال جی برای تصاحب نیمی از بازار تولید پنل های نوری OLED تا سال 2020

پنل های نوری OLED کاربردهای مختلفی دارند. از جمله دکوراسیون داخلی، نورپردازی محیط های عمومی و برخی کاربردهای خاص صنعتی و تجاری. گزارش سالانه موسسه تحقیقاتی «UBI Research» از وضعیت بازار این پنل ها نشان می دهد که درآمد کمپانی های تولید کننده این محصولات سال به سال در حال افزایش است و کمپانی کره ای ال جی، به عنوان یکی از مطرح ترین نام ها در تکنولوژی پنل های OLED، قصد دارد تا سال 2020 حدود 53 درصد از این بازار نسبتاً جوان را تحت تسلط خود درآورد.
 
اوایل امسال بود که ال جی اعلام کرد، برای افزایش ظرفیت خود در تولید صفحات نوری OLED و گسترش کسب و کارش به فراتر از مرزهای موبایل تلویزیون های هوشمند، کارخانه ای جدید را در شهر گومی در کشور کره جنوبی تاسیس کرده است.
 
طبق اعلام مقامات ال جی دیسپلی، مشتریان اصلی محصولات کارخانه جدید هتل های لوکس، خودروسازان و فعالان در زمینه ساخت بناهای مسکونی و تجاری گران قیمت خواهند بود.
 
سهم فعلی شرکت کره ای از این بازار حدود 15 درصد است، اما کارشناسان UBI Research معتقدند که در طی 4 سال آینده سهم ال جی با رشدی فزاینده به حدود 53 درصد خواهد رسید.
 
گزارش سالانه این موسسه تحقیقاتی نشان می دهد که ارزش جهانی بازار پنل های نوری OLED در سال 2016، چیزی بالغ بر 144 میلیون دلار است و با روند رشد فعلی در سال 2020، به حدود 1.6 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. انتظار می رود تمایل برای جایگزینی لامپ ها و روش های نورپردازی فعلی با پنل های نوری OLED به تدریج در سرتاسر دنیا رو به افزایش بگذارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.