اپلیکیشن

تلفن همراه

August 11, 2016
18:35 پنجشنبه، 21ام مردادماه 1395
کد خبر: 78947

میزان پهنای باند مصرفی تلگرام در ایران

انتظاری: سیاست کلان کشور در زمینه فضای مجازی، تبدیل شدن به قدرت سایبری با توان اثرگذاری در سطح جهانی است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین شده است.
 
Telegram_lede.jpg
محمدحسن انتظاری در سومین همایش ملی فصل وصل در مشهد مقدس در خصوص تبدیل شدن ایران به قدرت سایبری، اظهار داشت: سیاست کلان کشور در زمینه فضای مجازی، تبدیل شدن به قدرت سایبری با توان اثرگذاری در سطح جهانی است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین شده است.
 
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به وظایف اقشار مختلف برای تحقق استراتژی کلی نظام در زمینه فضای مجازی، افزود: تبدیل شدن به قدرت سایبری، تنها در زمینه امنیتی نیست بلکه باید زمینه های این رشد در حوزه های اقتصاد، فرهنگ و دیگر حوزه ها نیز فراهم شود و این یک افق بسیار بلند است.
 
انتظاری با تاکید بر لزوم اعمال حاکمیت ملی در فضای مجازی خاطرنشان کرد: اعمال حاکمیت ملی در فضای مجازی از مباحث مهم در فضای مجازی است و من شاهد بوده ام که مباحث خصوصی و محرمانه در بستر یک شبکه اجتماعی، ابتدا توسط منبع دیگری ضبط شده است و بعد در اختیار طرف دیگر قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به لزوم ذخیره سازی اطلاعات در داخل کشور، تصریح کرد: اطلاعات مالی باید در داخل کشور ما ذخیره شود و این نیازمند لوازمی است که در صورت تحقق این لوازم، این امر نیز محقق می شود.
 
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با اشاره به آمار بیان شده از سوی دبیر این شورا، گفت: ۶۰ درصد پهنای باند کشور به مصرف تگلرام می رسد که رقم بالایی است؛ وقتی چنین پهنای باندی در اختیار تلگرام قرار می گیرد بنابراین باید توجه مسئولین به عرصه جلب شود.
 
وی با اشاره به احکام صادره از سوی رهبر معظم انقلاب درباره شورای عالی فضای مجازی و سیاست های اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: باید جایگاه و سهم مناسب برای اقتصاد دانش بنیان در فضای مجازی در چارچوب سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور و برنامه ریزی همه جانبه و بهره گیری از فرصت های اشتغال زایی صورت گیرد.
 
انتظاری در ادامه خاطرنشان کرد: نیازمند ایجاد نظام حقوقی و مقرراتی جدید در فضای مجازی هستیم که همگام با دنیا حرکت کنیم. وظیفه این شورا وضع قوانینی برای پیشرفت و رشد نیروهای داخلی است .
 
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه فضای اطلاعات در اختیار کشور های بیگانه است، گفت:‌ حاکمیت فضای مجازی باید در اختیار ما باشد تا داده های شبکه های پیام رسان خارجی که تحت حاکمیت کشور نیستند در اختیار بیگانگان قرار نگیرد و بر آن فرایند هایی انجام ندهند .
 
وی همچنین خاطر نشان کرد: ‌کشور باید به سرعت درباره تحولات سریع فضای مجازی تصمیم گیری کند اما اکنون تصمیم گیری ها با سرعت تحولات این فضا همخوانی ندارد.
 
عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، با اشاره به دغدغه تشکیل شبکه ملی اطلاعات، تصریح کرد: باید این شبکه علیرغم اینکه پیگیری نمی شود در کشور ایجاد شود و تمامی اطلاعات بومی و در داخل کشور به جای آنکه در کشوری دیگر، ذخیره گردد، در داخل کشور ذخیره شود.
 
وی با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری در زمینه فضای مجازی در کشور، اظهار داشت: باید تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی صورت بگیرد. با وجود اینکه برخی کم کاری هایی را داریم اما مطالبات بین مردم پا برجا مانده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.