تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

August 13, 2016
14:30 شنبه، 23ام مردادماه 1395
کد خبر: 78986

گوگل به طور مخفیانه سیستم عامل جدید می سازد

شرکت گوگل در حال تولید نسخه جدیدی از سیستم عامل است تا با نمونه های فعلی، رقابت سختی را در حوزه فناوری ایجاد کند.
این سیستم عامل نه تنها نسخه جدیدی برای آندروید یا سیستم عامل «کروم» است بلکه نسبت به سیستم عامل «کرنل لونیکس» هم متفاوت است.
 
سیستم عامل جدید گوگل،  Fuschia نام دارد و در پرژه ای تحت عنوان GitHub در حال تولید است.
 
 سیستم عامل جدید گوگل از «کرنل مگنتا» جدید بهره می برد که برای رقابت با سیستم های عامل IoT محور مانند FreeRTOS و ThreadX طراحی شده است.  
 
 «مگنتا» در این سیستم عامل در مقیاس گوشی های هوشمند و کامپیوترهای دسکتاپ طراحی می شود که از این حیث می تواند متفاوت باشد.
 
قرار است سیستم عامل Fuschia از فناوری  Material Design (که بیش از حد به سیستم گرید و انیمشین‌ها اهمیت می‌دهد و در عمق و سایه‌ها برای المان‌های طراحی شده بسیار مهم است) برخورددار باشد.  
 
از ویژگی دیگر این سیستم عامل، سبک بودن آن است که می تواند بر روی هر سخت افزاری کار کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.