اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

August 15, 2016
9:40 دوشنبه، 25ام مردادماه 1395
کد خبر: 79025

تخصیص یک‌چهارم بودجه کل IT به اینترنت برای همه‌چیز

براساس آخرین نسخه گزارش ودافون در مورد اینترنت برای همه چیز، بیشترین توجهات در دنیای IT به سمت این مقوله جدید یعنی اینترنت برای همه چیز (IoT) جلب شده و این فناوری به مهم‌ترین موضوع حوزه IT تبدیل شده است.
 
بودجه صرف شده برای فناوری اینترنت برای همه چیز اکنون به رقمی معادل ۲۴ درصد کل بودجه IT رسیده است که با رقم بودجه مصرفی برای تحلیل داده‌ها و رایانش ابری برابری می‌کند.
 
طبق گزارش مزبور، سه چهارم مسئولین شرکتهایی که با آنها مصاحبه شده معتقدند که اینترنت برای همه چیز یک انقلاب در صنعت فناوری اطلاعات است که برای همیشه سبک زندگی افراد را نیز تغییر خواهد داد. آنها همچنین گفته‌اند که در دو سال آینده بیشتر به هوش شبکه خواهند پرداخت. به اعتقاد آنها، سال ۲۰۱۶ سال ورود اینترنت برای همه چیز به رودخانه مواج IT است.
 
طبق آمارهای مندرج در گزارش ودافون معادل ۸۹ درصد از سرمایه‌گذاران اینترنت برای همه چیز بودجه خود را نسبت به سال قبل افزایش داده‌اند. ۷۶ درصد کسب و کارها هم بر این گمان بوده‌اند که اینترنت برای همه چیز در موفقیت آینده آنها نقش اساسی دارد. ۶۳ درصد هم بازگشت میزان قابل توجهی از سرمایه‌گذاری خود را شاهد بوده‌اند که این میزان در جولای ۲۰۱۵ معادل ۵۹ درصد بوده است.
 
این گزارش نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران وقتی متوجه بازگشت سرمایه خود در بخش اینترنت برای همه چیز شده‌اند، به سرمایه‌گذاری در ارتباطات ماشین به ماشین علاقه بیشتری پیدا کرده‌اند.
 
همچنین بر اساس این گزارش که اطلاعات آن از سایت شرکت ارتباطات زیرساخت برگرفته شده، ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان معتقد بودند که این کار را برای حمایت از کسب و کارهای بزرگ می‌کنند و ۴۶ درصد آنها به سرمایه‌گذاری بر روی محصولات و خدمات مبتنی بر اینترنت برای همه چیز علاقه داشتند که به گفته آنها در دو سال آینده پیشرفت زیادی خواهد داشت. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.