تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

August 16, 2016
9:48 سه شنبه، 26ام مردادماه 1395
کد خبر: 79050

خبر ارائه مسترکارت در ایران و چندین روز حاشیه

خبر ارائه مسترکارت از سوی شرکت پست طی روزهای گذشته حاشیه‌های متعددی به دنبال داشته و در تازه‌ترین اظهارات، سخنگوی این شرکت آمریکایی فعالیت در ایران را تکذیب کرده است.
 
طی روزهای گذشته مسئولان شرکت پست و وزیر ارتباطات ایران از ارائه مسترکارت به ایرانیان خبر داده و متذکر شدند: در راستای توسعه خدمات پستی، ثبت نام و صدور مسترکارت به ایرانیان از سوی شرکت پست فراهم شده است.
 
بر این اساس اعلام شد که در راستای توسعه همکاریهای دو جانبه به ویژه تعاملات مالی، شرکت پست در زمینه خدمات مستر کارت با شرکت ویژن کارت ایرانیان مشارکت می‌کند و متقاضیان پس از دریافت کارت از طریق وب سایت شرکت مذکور می توانند نسبت به شارژ کارت صادره اقدام کنند.
 
 خبر این توافق را نجاری، عضو هیات مدیره پست اعلام کرده و متذکر شد بر این اساس فرایندهای احراز هویت، ثبت نام، تایید و تحویل این کارتهای اعتباری به پست سپرده شده است.
 
بنا بر اعلام رسمی، شرکت ویژن کارت ایرانیان مجوزهای لازم از مراجع ذی صلاح داخلی و بین المللی را کسب کرده و تنها شرکت داخلی مورد تایید از سوی مستر کارت جهانی است.
 
حال اخبار مختلفی منتشر شده و در آنها به نقل از سخنگوی مسترکارت آمریکا تاکید شده است که مستر کارت هیچگونه فعالیتی در ایران ندارد.
 
"سِز آیسِن" با تأکید بر اینکه هیچگونه فعالیتی در ایران نداریم، گفته تا زمانیکه ایران همچنان در حلقه تحریم آمریکا باشد اجازه فعالیت در این کشور را نداریم.
 
اما در پاسخ به اظهارات او، عضو هیات مدیره شرکت پست تاکید کرده است: پست از طریق شرکت واسط، این کارتها را در دفاتر پستی به فروش می رساند.
 
غلامرضا نجاری در واکنش‌ها به این موضوع اعلام کرد: از آنجا که شرکت پست به نیابت از سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی خدمات دیگر دستگاه‌ها را به مشتریان ارائه می‌کند، با هدف تسهیل مبادلات ارزی خرد، با انعقاد قرارداد با شرکت «ویژن کارت ایرانیان» عملیات مربوط به توزیع و تحویل کارتهای پیش پرداخت (prepaid) به متقاضیان را پس از احراز هویت برعهده دارد .
 
وی افزود: پیش از انعقاد قرارداد با این شرکت، کیفیت خدمات کارت های ارائه شده از سوی پست مورد بررسی قرار گرفت که نشان از صحت عملیات مالی توسط این شرکت داشت .
 
نجاری ادامه داد: این کارتها به دلیل آنکه بر پایه «هاب اکانت» تعریف می شود از امنیت بالایی نیز برخوردار بوده و به راحتی در دیگر کشورها قابل استفاده است .
 
بر اساس اطلاعات موجود بر روی سایت شرکت پست، در همین ارتباط حامد ذوالفقاری – مدیرعامل شرکت ویژن کارت – نیز اعلام کرده که مدارک احراز صلاحیت این شرکت مبنی بر اجازه توزیع کارتهای بین المللی موجود بوده و مشخصاً از این شرکت به عنوان نماینده رسمی در زمینه واگذاری کارتهای اعتباری بین المللی یاد شده است .
 
به گفته وی، «ویژن کارت ایرانیان» به آدرس الکترونیکی www.mastercardiran.com ، یک شرکت ایرانی و دارای آدرس معتبر بوده و به عنوان شرکت واسط در ارائه خدمات کارتهای مالی در کشور مشغول فعالیت می کند .
 
وی درخصوص اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه مسئولان مستر کارت فعالیت در ایران را تکذیب کرده اند نیز خاطرنشان کرد: سخنگوی مستر کارت امکان فعالیت این شرکت از طریق شرکتهای واسط را تکذیب نکرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.