تلفن همراه

گوشی

August 16, 2016
15:51 سه شنبه، 26ام مردادماه 1395
کد خبر: 79070

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی: تکلیف نمایندگیهای اپل در ایران مشخص شد/ بررسی فعالیت سایر برندها

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی از تعیین تکلیف نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش محصولات اپل در ایران خبر داد و گفت: به زودی تکلیف فعالیت سایر برندهای حوزه موبایل نیز مشخص می شود.
 
apple-store-5th-ave_36906.jpg
غلامحسین کریمی در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت ساماندهی بازار گوشی های موبایل اظهار داشت: هم اکنون تکلیف ۹ شرکت واردکننده کالای اپل به ایران مشخص شده است و این شرکتها می توانند چه از شرکت اصلی اپل در آمریکا، چه از نمایندگیهای ترکیه و امارات و چه از بازار آزاد، این گوشی ها را وارد ایران کنند.
 
وی با بیان اینکه براساس الزام وزارت صنعت و معدن، واردکنندگان گوشی های آیفون از سازمان حمایت از مصرف کننده مجوز لازم را گرفتند، خاطرنشان کرد: این شرکتها از اتحادیه دستگاههای مخابراتی نیز مجوز تجهیز کارگاه خدمات پس از فروش را دریافت کرده اند که این دو مجوز را به وزارت صنعت و معدن برای ثبت کالا ارائه می دهند.
 
کریمی اضافه کرد: پس از ثبت کدشناسه گوشی (IMEI) در سامانه ثبت صنعت و معدن و اتصال به سامانه گمرک، ثبت و سفارش کالا در این زمینه انجام شده و ترخیص کالا و مجوز ورود به کشور صادر می شود.
 
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی با تاکید براینکه این شیوه بهترین روش برای ورود کالاهای اصلی به بازار ایران و ایجاد رقابت پذیری میان فعالان این صنف است، ادامه داد: حتی اگر قرار باشد کمپانی اپل نیز رسما وارد ایران شود، باید این مراحل را طی کند.
 
وی بر شفاف سازی فعالیت شرکتهای واردکننده این برند و نیز الزام برای ارائه خدمات پس از فروش به خریداران تاکید کرد و گفت: در خصوص فروش کالاهای اپل در بازار نیز فروشندگان نهایی ملزم به صدور فاکتور رسمی به خریدار شده اند. در این فاکتور باید مهر، امضا، کارت گارانتی و شماره سریال شناسه گوشی (IMEI) قید شود.
 
کریمی از خریداران خواست تحت هیچ شرایطی از فروشگاههایی که جواز صنفی نداشته و نسبت به صدور فاکتور رسمی ممانعت به عمل می آورند، خرید نکنند.
 
وی گفت: در صورت بروز هرگونه تخلف و اعلام شکایت، در کمترین مدت زمان، مجوز فعالیت فروشگاه و یا نمایندگی محصول و واردکننده لغو خواهد شد.
 
رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی در مورد پلمپ دو نمایندگی آیفون در تهران نیز گفت: مشکل یکی از این نمایندگیها حل شده و نامش در لیست شرکتهای مجاز فعالیت از سوی وزارت صنعت به ثبت رسیده است.
 
وی درباره تعیین تکلیف گارانتی کالاهایی که پیش از این از سوی این نمایندگیها فروش رفته است تصریح کرد: در این زمینه در حال تعیین راهکاری هستیم و با شرکتهای مذکور و سازمان حمایت از مصرف کننده وارد مذاکره شده ایم تا این موضوع سریعتر رسیدگی شود.
 
کریمی با بیان اینکه در راستای ساماندهی بازار موبایل و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق، موضوع برند اپل با توجه به حساسیتهایی که وجود داشت در دستور کار قرار گرفت، ادامه داد:  پس از این مرحله، به زودی وضعیت فعالیت سایر برندهای موبایل نیز تعیین تکلیف می شود که البته بسیاری از این برندها دارای نمایندگی رسمی در ایران هستند و به طور قطع کار آسانتر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.